TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Featured

«Για να εκφράσει κανείς όσα βιώνουμε, ειδικά στην Ελλάδα, χρειάζεται ένα νέο είδος, η… γελοιωδία» μας λέει ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος

Δεκ 22, 2017
in Featured, Βιβλιοπροτάσεις, Συνεντεύξεις
«Για να εκφράσει κανείς όσα βιώνουμε, ειδικά στην Ελλάδα, χρειάζεται ένα νέο είδος, η… γελοιωδία» μας λέει ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος
Share on FacebookShare on Twitter

Χάσαμε τον Μπαμπά… Ένα μυθιστόρημα (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ) που αναφέρεται έμμεσα στην απουσία του αρσενικού προτύπου από τον σύγχρονο κόσμο. Σε πρώτο πλάνο, ένας νεανικός και ένας ώριμος έρωτας, με τις αποκλίσεις και τους παραλληλισμούς τους. Kαι στο βάθος, αλλού σπαρακτική κι αλλού τρυφερή και αστεία, η αφήγηση μιας αργοπορημένης ενηλικίωσης.«Η λογοτεχνία είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν του ασυνειδήτου μας. Ο συγγραφέας αγνοεί ποια μηνύματα ακριβώς εκπέμπει το έργο του, και συχνά εκπλήσσεται από τον τρόπο που οι αναγνώστες το διαβάζουν. Γενικά το έργο τέχνης είναι ένας καθρέφτης όπου αντικατοπτρίζονται οι ερμηνευτές του» θα μας πει ο συγγραφέας του, Βαγγέλης Ραπτόπουλος όταν τον ρωτάμε ποιο είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει.

Πρόκειται για ένα βιβλίο όπου υπάρχει διάχυτη μια παρωδιακή νότα… «Είναι αυτός ένας τρόπος για να ειπωθούν μεγάλες αλήθειες;» τον ρωτάμε. «Για να εκφράσει κανείς όσα βιώνουμε ειδικά στην Ελλάδα, χρειάζεται ένα νέο είδος, η γελοιωδία» μας απαντά…

Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη

– Χάσαμε τον Μπαμπά… κ. Ραπτόπουλε, μιλήστε μου για το βιβλίο σας.

― Ένα μυθιστόρημα όπου πρωταγωνιστούν δύο έρωτες. Ο νεανικός έρωτας του Μπαμπά για τη θεία Τίνα, σε ένα χειρόγραφο ημερολόγιο. Αλλά κι ο ώριμος, άδοξος έρωτας του γιού για μια χωρισμένη μητέρα, τη Στέλλα, σαν ένα είδος γραπτής εξομολόγησης-ψυχοθεραπείας. Kαι στο βάθος, αλλού σπαρακτική κι αλλού τρυφερή και αστεία, η αφήγηση μιας αργοπορημένης ενηλικίωσης. «Χάσαμε τον Μπαμπά», δηλαδή χάσαμε το αρσενικό πρότυπο από τον σύγχρονο κόσμο.

-Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε;

― Η λογοτεχνία είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν του ασυνειδήτου μας. Ο συγγραφέας αγνοεί ποια μηνύματα ακριβώς εκπέμπει το έργο του, και συχνά εκπλήσσεται από τον τρόπο που οι αναγνώστες το διαβάζουν. Γενικά το έργο τέχνης είναι ένας καθρέφτης όπου αντικατοπτρίζονται οι ερμηνευτές του.

-Απουσιάζει το ανδρικό πρότυπο από τον σύγχρονο κόσμο;

― Το αρσενικό πρότυπο τείνει να εκλείψει στις κοινωνίες μας. Τουλάχιστον σε σύγκριση με το άμεσο παρελθόν. Το ίδιο και το θηλυκό πρότυπο, εδώ που τα λέμε. Και τα δύο φύλα αντιμετωπίζουν μια κατάσταση ρευστότητας και μεταλλάσσονται, κάποτε ανταλλάσσουν ρόλους. Καλώς ορίσατε στον 21ο αιώνα.

-Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που αργούν να μεγαλώσουν;

― Υπάρχουν εκείνοι που αργούν να μεγαλώσουν και εκείνοι που μεγαλώνουν πριν την ώρα τους. Το θέμα δεν είναι τόσο σε ποια κατηγορία από τις δύο ανήκεις, αλλά κατά πόσο η ανωριμότητά σου σε μεταβάλλει σε επιπόλαιο ή σε δημιουργικό τύπο, και κατά πόσο η ωριμότητά σου σε οδηγεί στην παρακμή ή στη σοφία.

-Στο βιβλίο διακρίνω μία νότα παρωδίας… Είναι αυτός ένας τρόπος για να ειπωθούν μεγάλες αλήθειες;

― Η ζωή, ιδίως στη μεταμοντέρνα εποχή μας, σπανίως μοιάζει με καθαρόαιμη κωμωδία ή δράμα. Η παρωδία, η σάτιρα, η μαύρη κωμωδία ταιριάζουν ιδανικά σ’ αυτές τις συνθήκες όπου κυριαρχούν ο ηθικός και ιδεολογικός σχετικισμός, και εντέλει ο εγωισμός, το συμφέρον και το χρήμα. Για να εκφράσει κανείς όσα βιώνουμε ειδικά στην Ελλάδα, χρειάζεται ένα νέο είδος, η «γελοιωδία».

-Ακόμη και η καλύτερη αρχή έχει μία γεύση από τέλος;

― Ακόμη και η καλύτερη αρχή έχει μια γεύση από τέλος. Και ακόμη και το καλύτερο τέλος έχει μια γεύση από μια νέα αρχή. Θα μπορούσε κανείς να αντιστρέφει επ’ άπειρον τις σημασίες και τις φράσεις, ισχυριζόμενος ότι ισχύουν και οι μεν και οι δε. Μοιάζει με φιλοσοφία ζεν ή με αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης, και βρίσκεται πιο κοντά στην αλήθεια από τις δογματικές αποφάνσεις που είναι μονόδρομοι.

-Αλήθεια, πόσες παρανοϊκές σκέψεις μάς περνάνε κάθε μέρα από το μυαλό, χωρίς να τους δίνουμε ιδιαίτερη σημασία;

― Η καθημερινότητά μας βρίθει από παράνοια, στην οποία συνήθως δεν δίνουμε ιδιαίτερη σημασία, προκειμένου να επιβιώσουμε με τις λιγότερες αβαρίες. Η ζωή στο βάθος είναι όχι απλώς παρανοϊκή, αλλά απολύτως παράλογη. Αυτό, όμως, οφείλεις να το ξεχνάς για να τη ζεις, και κυρίως για να την απολαμβάνεις. Χρειάζεται να το θυμάσαι μόνο όταν αφηγείσαι και δημιουργείς.


Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος (Αθήνα, 1959) έχει δημοσιεύσει περισσότερα από είκοσι έργα μυθοπλασίας (Διόδια, Τα τζιτζίκια, Ο εργένης, Λούλα, Η απίστευτη ιστορία της πάπισσας Ιωάννας, Μαύρος γάμος, Η επινόηση της πραγματικότητας, Φίλοι, Ιστορίες της Λίμνης, Η πιο κρυφή πληγή κ.ά.), τέσσερα βιβλία μεταξύ χρονικού και αυτοβιογραφίας (Ακούει ο Σημίτης Μητροπάνο;, Η δική μου Αμερική, Λίγη ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Η υψηλή τέχνη της αποτυχίας), καθώς και μια συλλογή-σύνθεση με μεταφρασμένα αποσπάσματα από αρχαίους Έλληνες συγγραφείς. Έργα του μεταφράστηκαν σε ξένες γλώσσες και διασκευάστηκαν για το θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Το προσωπικό αρχείο του βρίσκεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη.


Περιγραφή του βιβλίου

Πριν από είκοσι χρόνια, ο πατέρας του Άγγελου Γεωργιάδη εγκατέλειψε τον ίδιο και τη μητέρα του για χάρη της θείας Τίνας. Tώρα ο θάνατος του Mπαμπά θα φέρει σε επαφή τα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας. Kαι στην κατοχή του γιου θα περιέλθει ένα τετράδιο, όπου ο πατέρας του αφηγείται την αρχική φάση του έρωτά του με τη μικρή αδελφή της μαμάς. Διαβάζοντας το χειρόγραφο, ο τριαντάχρονος Άγγελος θα οδηγηθεί σε έναν γραπτό αναστοχασμό της δικής του ζωής, που θυμίζει αυτοσχέδια ψυχοθεραπεία. Και θα αποπειραθεί να εξερευνήσει το παρελθόν, αλλά και το παρόν του, αναζητώντας τη λύτρωση.

Ένα μυθιστόρημα που αναφέρεται έμμεσα στην απουσία του αρσενικού προτύπου από τον σύγχρονο κόσμο. Σε πρώτο πλάνο, ένας νεανικός και ένας ώριμος έρωτας, με τις αποκλίσεις και τους παραλληλισμούς τους. Kαι στο βάθος, αλλού σπαρακτική κι αλλού τρυφερή και αστεία, η αφήγηση μιας αργοπορημένης ενηλικίωσης.

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα
Featured

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα

Απρ 24, 2025
Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα
Featured

Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα

Απρ 23, 2025
Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων
Featured

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων

Απρ 23, 2025
Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα
Featured

Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα

Απρ 23, 2025
Ο αγρότης από τα Τρίκαλα που τον σάρωσε ο Daniel, αλλά όχι η ζωή, συγκίνησε στο Deal-“Ευαγγελία, σε αγαπάω” (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)
Featured

Ο αγρότης από τα Τρίκαλα που τον σάρωσε ο Daniel, αλλά όχι η ζωή, συγκίνησε στο Deal-“Ευαγγελία, σε αγαπάω” (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

Απρ 23, 2025
Περίπατος και ποδηλατάδα στις όχθες του Ληθαίου για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο στα Τρίκαλα
Featured

Περπατώντας στα Τρίκαλα και κάνοντας μια ευχή

Απρ 23, 2025
Next Post
Μια όμορφη Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο ΚΗΦΗ Τρικάλων για τους ηλικιωμένους

Μια όμορφη Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο ΚΗΦΗ Τρικάλων για τους ηλικιωμένους

Χριστούγεννα στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων

Χριστούγεννα στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων

Μπιφτέκια με πιπεριά και φέτα

Μπιφτέκια με πιπεριά και φέτα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd