Γέφυρα Καραβόπορου: Ένα ιστορικό μνημείο παραδομένο στο χρόνο

 

Για τη γέφυρα του Καραβόπορου έχει γίνει επανειλημμένως λόγος. Πολλές φορές έχουν ακουστεί διάφορα για την αξιοποίησή της, αλλά καμία εκ των ανακοινωθέντων προθέσεων μέχρι σήμερα δεν είχε ουσιαστικό περιεχόμενο καθώς δεν υλοποιήθηκε ουδέποτε κανένα από τα σχέδια.Η παλιά σιδερένια, τοξωτή γέφυρα βρίσκεται επί του Πηνειού ποταμού στη θέση Καραβόπορος και χρονολογείται από το 1902. Παλιά εξυπηρετούσε το δρόμο Τρικάλων-Άρτας κι εγκαταλείφθηκε όταν κατασκευάστηκε άλλη, νέα γέφυρα που χρησιμοποιείται σήμερα.

Μία πρώτη προσπάθεια για την αξιοποίησή της είχε γίνει το 1992 επί δημαρχίας Κωνσταντίνου Παπαστεργίου, οπότε κι ο Δήμος ζητούσε από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ την παραχώρηση της γέφυρας με στόχο την αξιοποίησή της. Το 2009 η γέφυρα ανακηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο από το υπουργείο Πολιτισμού. Έκτοτε δεν έχει υπάρξει κανένα νεότερο στην κατεύθυνση της διάσωσης της γέφυρας που μετά την ανακήρυξή της σε διατηρητέο μνημείο ξεχάστηκε και πάλι.

Το 2015 ο δήμαρχος Τρικάλων Δημ. Παπαστεργίου είχε στείλει και σχετική επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού, ζητώντας να συμπεριληφθεί στο ΕΣΠΑ το έργο συντήρησης και ανάδειξης της ιστορικής μεταλλικής γέφυρας. Στο θέμα παρενέβησαν και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων Σάκης Παπαδόπουλος, Παναγιώτα Δριτσέλη και Χρήστος Σιμορέλης οι οποίοι και κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Πολιτισμού. Εντούτοις, η διάσωση της γέφυρας παραμένει ζητούμενο.

Η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων σήμερα σκοπεύει να προχωρήσει στην ανάδειξη της Γέφυρας Καραβόπορου με τον εξωραϊσμό της, τη διαμόρφωση των δρόμων πρόσβασης, καθώς και της κοίτης του Πηνειού (στο πλαίσιο της αντιπλημμυρικής προστασίας).

Κατάσταση

Σήμερα, η γέφυρα βρίσκεται σε άθλια κατάσταση και δείχνει να φτάνει στα όριά της. Κάποιοι κάνουν λόγο για τη στατικότητά της και μάλλον επιβεβαιώνονται, όταν λένε ότι πλέον έχει καταστεί επικίνδυνη αφού η εικόνα της το μαρτυρά αυτό και τούτο γίνεται αντιληπτό ακόμη κι από κάποιον που δεν είναι ειδικός.

Πηγή φωτό από tovaltino.blogspot.com