Φτάνει στα Τρίκαλα το λεωφορείο χωρίς οδηγό-Σε 15 μέρες θα είναι εδώ

Φτάνει στα Τρίκαλα το λεωφορείο χωρίς οδηγό. Το όχημα θα βρίσκεται στα Τρίκαλα σε 15 μέρες κι αναμένεται να αποτελέσει ατραξιόν για την πόλη των Τρικάλων. Το πρώτο λεωφορείο θα έρθει στα Τρίκαλα το επόμενο διάστημα προκειμένου να γίνουν οι δοκιμές και να διαπιστωθούν πιθανές αδυναμίες ώστε το πρόγραμμα να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Έτσι τα «Τρίκαλα, θα γίνουν ο πρώτος παγκόσμιος πιλότος για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων μέσων μαζικής μεταφοράς ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ σε αστικό περιβάλλον» στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2.Πρόκειται για ένα εγχείρημα το οποίο χαρακτηρίστηκε θαρραλέο, ως ένα παράθυρο στο μέλλον, το οποίο θα είναι παρόλα αυτά «περίεργο» αφού και μόνο στο άκουσμα ότι θα κυκλοφορεί ένα όχημα χωρίς οδηγό τραβάει την προσοχή.

Λειτουργικά

Το συνολικό μήκος της διαδρομής αναμένεται να φτάσει τα 3,7 χιλιόμετρα, ενώ οι στάσεις μετεπιβίβασης θα ανέρχονται σε 14. Θα υπάρχει ο μεγάλος βρόχος μήκους 3,170 μ., ο μικρός βρόχος μήκους 2,300 μ. και η ενδιάμεση τουριστική γραμμή” μήκους 550 μ. Η γραμμή θα είναι σε λειτουργία 5 ημέρες (Τρίτη έως Σάββατο) και σε 4 μεταφορικές διασυνδέσεις: κεντρικός τερματικός σταθμός αστικών λεωφορείων και υπεραστικών λεωφορείων, υπόγειο και υπαίθριο parking.

Η επιλογή των Τρικάλων

Aξίζει να σημειωθεί πως καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή της Ελλάδος (ανάμεσα σε 11 χώρες) και συγκεκριμένα του Δήμου Τρικκαίων ως φορέα υλοποίησης του ερευνητικού προγράμματος που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας όσο και της βιομηχανίας, ήταν η πρωτοβουλία του αρμόδιου Υφυπουργού κου Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ως αποτέλεσμα, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει πρωτοστατήσει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας ήδη καταθέσει Σχέδιο Νόμου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το οποίο προβλέπει την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων (χωρίς οδηγό) στους ελληνικούς δρόμους, ξεπερνώντας το υφιστάμενο ευρωπαϊκό κενό του νομικού πλαισίου.