TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Τοπικά

Φράσεις για την Ημέρα Μαθηματικών στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Μαρ 18, 2025
in Τοπικά
Φράσεις για την Ημέρα Μαθηματικών στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων
Share on FacebookShare on Twitter

Τη Διεθνή Ημέρα των Μαθηματικών και την Παγκόσμια Ημέρα της Μαθηματικής Σταθεράς “π” (≈3,14), που συμπίπτουν την 14η Μαρτίου, τίμησε την Παρασκευή 14-3-2025 το σχολείο μας, με δράσεις, που είχαν σαν στόχο να αναδείξουν την πολλαπλή αξία των Μαθηματικών, όχι μόνο ως «ρίζας» απασών των θετικών επιστημών, αλλά και για ζητήματα της καθημερινότητας στη ζωή των ανθρώπων.Η Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών είναι μια ευκαιρία όχι μόνο να αναγνωρίσουμε τη σημασία τους, αλλά και να εμπνευστούμε από την ομορφιά, τη «μαγεία», τη δημιουργικότητα και τη δύναμή τους.
Μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. ΠαπαΪωάννου Ευαγγελίας (Μαθηματικού), ενημερώθηκαν και ασχολήθηκαν με το σημαντικό, άρρητο και υπερβατικό αριθμό «π» (≈3,14), ο οποίος εκφράζει τον λόγο της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του.
Συγκεκριμένα πραγματοποίησαν δράσεις, όπως το σχηματισμό με θρανία και τσάντες του γράμματος ‘’π’’, εύρεση αρκετών ψηφίων από τα άπειρα ψηφία αυτού του άρρητου αριθμού και αναλύοντας τη χρήση του π στην επίλυση διάφορων μαθηματικών προβλημάτων και προβλημάτων της ζωής μας.

Δράσεις μαθητών της Γ’ τάξης – Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Μαθηματικός)

Η 14 Μαρτίου επιλέχτηκε ως η ημερομηνία για την Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών διότι, σε πολλές χώρες, είχε ήδη καθιερωθεί ως η ημέρα για τη μαθηματική σταθερά π, τον άρρητο αυτό αριθμό που δεν τελειώνουν τα ψηφία του και ισούται με τον λόγο της περιφέρειας(από αυτή τη λέξη προήλθε και η ονομασία) ενός οποιουδήποτε κύκλου προς τη διάμετρό του .Ο λόγος αυτός κατά προσέγγιση ισούται με 3,14. Η ημέρα του π καθιερώθηκε το 1988 στις ΗΠΑ. Η ημερομηνία επιλέχτηκε επειδή, εάν η ημερομηνία γραφεί με αριθμούς (3.14) αντιστοιχεί στην προσέγγιση του π. Στις ΗΠΑ η μορφή των ημερομηνιών είναι Μήνας/Ημέρα/Έτος. Η ημερομηνία προτάθηκε από τον Φυσικό Λάρι Σω και στις 12 Μαρτίου 2009, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ αναγνώρισε την 14η Μαρτίου ως Εθνική Ημέρα του π. Ο αριθμός π έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί, βρίσκεται σε διάφορες αναλογίες και σχέσεις, σε φυσικούς κύκλους όπως είναι οι πλανήτες, τα φεγγάρια, οι ομόκεντροι κύκλοι στο νερό και σε άλλα φυσικά φαινόμενα.
Επίσης στη 14η Μαρτίου του 1879 γεννήθηκε στο Ουλμ της Γερμανίας, ο διάσημος Φυσικός Άλμπερτ Αϊστάιν, ο οποίος βραβεύτηκε με το Νόμπελ Φυσικής το 1921 για το Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο. Την ίδια ημερομηνία 14 Μαρτίου του 2018 απεβίωσε και ο Στίβεν Χόκινγκ, ο Άγγλος θεωρητικός φυσικός, κοσμολόγος, συγγραφέας, γνωστός μεταξύ των σημαντικών επιστημονικών εργασιών του για τις “μαύρες τρύπες”.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στα σχολεία γίνονται διάφορες δράσεις για τον εορτασμό του αριθμού π και της Παγκόσμιας Ημέρας των Μαθηματικών.
Η μαθηματικός Αναγνωστοπούλου Αθανασία που διδάσκει στη Γ’ τάξη πραγματοποίησε με τη βοήθεια των μαθητών/τριών της τις παρακάτω δράσεις:

  • Με τα τμήματα Γ1 και Γ3, πραγματοποίησε τη δραστηριότητα “Οι βελόνες του Μπυφόν”, όπου χρησιμοποίησε χαρτί περιτυλίγματος για να χαράξει τις παράλληλες ευθείες και τα σπίρτα αποτελούσαν τις βελόνες. Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο.

Κάποιες άλλες ομάδες μαθητών/τριών των ίδιων τμημάτων συγχρόνως, χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο αναζήτησης, έψαξαν να βρουν την ημερομηνία γέννησής τους μέσα στο πρώτο ένα εκατομμύρια ψηφία του π και άλλοι έπαιξαν με τον πύργο του Ανόι και με μια παραλλαγή του, χρησιμοποιώντας 4 τετράγωνα διαφορετικού μεγέθους με σκοπό (τηρώντας τους κανόνες του παιχνιδιού) να τα μεταφέρουν από το ένα μέρος στο άλλο πάνω στην επιφάνεια του θρανίου τους.

  • Με το τμήμα Γ2,πραγματοποίησε τη δραστηριότητα “απομνημόνευση”.
    Σύμφωνα με αυτή, οι μαθητές/τριες παρατήρησαν τα ψηφία του αριθμού π και προσπάθησαν μέσα σε ελάχιστο χρόνο (η δράση έγινε σε 5 λεπτά), να θυμηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα ψηφία. Μετά τα κατέγραψαν σε χαρτί και έγινε ο έλεγχος μέσα σε ευχάριστο κλίμα με τα αναμενόμενα και χαριτωμένα σχόλια.
  • Με το τμήμα Γ4, πραγματοποίησε με τη βοήθεια των μαθητών/τριών, μια προσέγγιση του συμβόλου του απείρου. Οι μαθητές/τριες, χρησιμοποιώντας τα σώματά τους σχημάτισαν πάνω στα ενωμένα θρανία το σχήμα του απείρου.

  • Τέλος, 14 μαθήτριες από όλη τη Γ΄ τάξη, με συντονίστρια την καθηγήτριά τους πραγματοποίησαν τη δράση “χαοτικός χορός”. Η συγκεκριμένη δράση έγινε στον χώρο του γυμναστηρίου του σχολείου τους και οι μαθήτριες χόρεψαν με τους κατάλληλους κανόνες αυτού του χορού, ακολουθώντας τα βήματα της μουσικής που δημιουργήθηκε από τα πρώτα 996 ψηφία του αριθμού π. Σύμφωνα με τους κανόνες, κάθε άτομο του χορού επιλέγει κρυφά δύο άλλα άτομα (τους παρτενέρ) και θυμάται ποιοι είναι. Όταν αρχίσει η μουσική, όλα τα άτομα χορεύουν με ελεύθερες κινήσεις και κινούνται “στα χαμένα-χαοτικός χορός”, με τέτοιο τρόπο, ώστε οι θέσεις των τριών (του αρχικού ατόμου και των δύο παρτενέρ) να σχηματίζουν ισόπλευρο τρίγωνο (3 πλευρές ίσες). Όλοι προσπαθούν να διατηρήσουν αυτή τη σχέση. Μετά τον χορό σχημάτισαν με κιμωλία στο πάτωμα τα ισόπλευρα τρίγωνα που δημιουργήθηκαν από τον τελικό σχηματισμό. Οι συμμετέχουσες μαθήτριες είναι:

Γαρδίκα Δώρα, Γιαννούλα Στελλίνα, Καραλή Χρύσα, Καλαμπάκα Ευαγγελία, Λαζαρίδου Άννα, Μαργαρίτη Εβίτα, Μαργαρίτη Μαρία, Μάντζιου Νικολίνα, Μπάλτου Μαρία,

Tags: 9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΗΜΕΡΑΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Δημήτρης Παπαστεργίου: «Το Διαχρονικό Μουσείο Τρικάλων, ένα εμβληματικό έργο εισέρχεται σε φάση υλοποίησης»
Τοπικά

Δημήτρης Παπαστεργίου: «Το Διαχρονικό Μουσείο Τρικάλων, ένα εμβληματικό έργο εισέρχεται σε φάση υλοποίησης»

Απρ 23, 2025
Τρίκαλα: ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ το Διαχρονικό Μουσείο που μπήκε σε τροχιά υλοποίησης- Άνω των 12.000.000 ευρώ ο προϋπολογισμός
Τοπικά

Το Διαχρονικό Μουσείο Τρικάλων και η υπογραφή Κουρέτα

Απρ 23, 2025
Περίπατος και ποδηλατάδα στις όχθες του Ληθαίου για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο στα Τρίκαλα
Featured

Περπατώντας στα Τρίκαλα και κάνοντας μια ευχή

Απρ 23, 2025
Η Πιαλεία γιόρτασε τον Προστάτη της, Άγιο Γεώργιο
Featured

Η Πιαλεία γιόρτασε τον Προστάτη της, Άγιο Γεώργιο

Απρ 23, 2025
Συνεχίζονται οι ανταλλαγές Τρικάλων και Αμπεργκ – Στα Τρίκαλα γερμανική αντιπροσωπεία
Featured

Συνεχίζονται οι ανταλλαγές Τρικάλων και Αμπεργκ – Στα Τρίκαλα γερμανική αντιπροσωπεία

Απρ 23, 2025
Πόσο συχνά τελικά πρέπει να καθαρίζεις τον νεροχύτη σου;
Τοπικά

Πτώση πίεσης ή και διακοπή υδροδότησης την Πέμπτη σε κεντρικές οδούς της πόλης

Απρ 23, 2025
Next Post
Πρωτότυπη δράση στα Τρίκαλα: Αυτοκόλλητα σε δοκιμαστήρια και τουαλέτες ενημερώνουν για το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών

Πρωτότυπη δράση στα Τρίκαλα: Αυτοκόλλητα σε δοκιμαστήρια και τουαλέτες ενημερώνουν για το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών

Ο «Καραγκιόζης στους παγετώνες» στο Πνευματικό Κέντρο

Ο «Καραγκιόζης στους παγετώνες» στο Πνευματικό Κέντρο

Τριαντόπουλος στην Προανακριτική: Ζητώ να κριθώ απευθείας από την τακτική Δικαιοσύνη

Τριαντόπουλος στην Προανακριτική: Ζητώ να κριθώ απευθείας από την τακτική Δικαιοσύνη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd