TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Τοπικά

ΕΛΜΕΤ-ΟΛΜΕ: Αξιολόγηση μαθητών-Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας

Δεκ 15, 2020
in Τοπικά
ΕΛΜΕΤ-ΟΛΜΕ: Αξιολόγηση μαθητών-Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας
Share on FacebookShare on Twitter

Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και με ευθύνη του
ΥΠΑΙΘ τα πολύ σημαντικά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης παραμένουν.Η
Ομοσπονδία από την πρώτη κιόλας αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων
είχε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό
σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων,
επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.). Ωστόσο, τόσο το
ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα
παιδαγωγικά ζητήματα, για μία ακόμα φορά δεν υιοθέτησαν τις προτάσεις της
εκπαιδευτικής κοινότητας.
Μεγάλος αριθμός μαθητών/τριων έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική
διαδικασία, αφού παρά τις συνεχείς επικοινωνιακές εξαγγελίες της υπουργού, ακόμα
και σήμερα δεν έχoυν διατεθεί κονδύλια από τον προϋπολογισμό του ΥΠΑΙΘ για
παροχή εξοπλισμού, με αποτέλεσμα οι εικόνες μαθητών/τριων σε δημόσιους χώρους
αναζητώντας σύνδεση στο διαδίκτυο, να είναι καθημερινό φαινόμενο.
Αντί το ΥΠΑΙΘ να ασχοληθεί με τα πάμπολλα προβλήματα της
τηλεκπαίδευσης, αντί να φροντίσει για ψυχοπαιδαγωγική στήριξη των
μαθητών/τριων, προκρίνει την αξιολόγησή τους. Στις 09-12-2020 με την υπ’αρ.
167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του
ανεπαρκέστατου σε όλα τα επίπεδα ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν
διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριων, σύμφωνα με την
ισχύουσα νομοθεσία, όπως συμβαίνει υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Ξέχασε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τις δηλώσεις της το προηγούμενο σχολικό έτος
ότι: «η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των
μαθητών με το σχολείο» και ότι «μέσω αυτής δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη και ως
διδαχθείσα χαρακτηρίζεται μόνο η ύλη που έχει καλυφθεί δια ζώσης». Παρά την
κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή
διαδικασία, παρά τους/τις χιλιάδες μαθητές/τριες που έχουν αποκλειστεί από
την ΕξΑΕ, παρά τα τεράστια κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το
ΥΠΑΙΘ, παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών/τριων, το
ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους/στις
μη συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες, εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική
οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων, η οποία διατηρεί ως
βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα). Και μάλιστα, χωρίς
καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, χωρίς καμία ουσιαστική οδηγία για την
αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια της διαδικασίας αξιολόγησης. Η
μόνη οδηγία που δίνεται δείχνει την απουσία σύνδεσης του ΥΠΑΙΘ με την
εκπαιδευτική πραγματικότητα: «οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν

πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή
ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και
μαθητριών».
Επιπλέον, απαιτεί από τους/τις μαθητές/τριες να αξιολογηθούν με εργαλεία
αξιολόγησης τα οποία δεν μπορούν όλοι/ες να χρησιμοποιήσουν, με των οποίων τη
χρήση δεν έχουν καθόλου εξοικειωθεί, και απαιτούν εκ των προτέρων άλλη
προσέγγιση της ύλης. Μάλιστα, η απόφαση αυτή θα οδηγήσει μοιραία, στις λίγες
ημέρες του Δεκέμβρη και του Ιανουαρίου που απέμειναν μέχρι τη λήξη του
τετραμήνου, να στριμωχθούν όλα τα διαγωνίσματα εξουθενώνοντας μαθητές/τριες
και εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά δε στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ,
σημαντική παράμετρο της συνολικής αξιολόγησης, φαίνεται να αγνοεί εντελώς το
γεγονός ότι με την ΕξΑΕ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από παιδαγωγική και
εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής
νομοθεσίας. Επικαλείται την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά φαίνεται να μη γνωρίζει πώς
σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο, σε αυτήν προβλέπεται:
«Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του
πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές
δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η
δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της
διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).
Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο
12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του
ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο
βαθμός του άλλου τετραμήνου».
Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται
«τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.
Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί
δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και
να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους.
Η ΟΛΜΕ καλεί το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους τη δέουσα σοβαρότητα και να
προβεί έστω και τώρα στα αυτονόητα:
 Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
 Παροχή εξοπλισμού σε όσους/ες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν
διαθέτουν
 Προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
 Κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολείων
 Γνωστοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την αξιολόγηση των
μαθητών/τριων, δίνοντας ξεκάθαρα τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς
να κρίνουν κατά περίπτωση αν δύνανται να προχωρήσουν στις διαδικασίες
αξιολόγησης των μαθητών/τριων τους, όταν ανοίξουν τα σχολεία
 Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων
 Μη προσμέτρηση των απουσιών στο χαρακτηρισμό φοίτησης
 Άμεση μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και
επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία
 Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

 Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη
φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το
μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της
ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Τοπικά

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Τρίκαλα

Απρ 25, 2025
Νέα εκδήλωση διοργανώνει ο «Ελεήμων Σαμαρείτης»
Τοπικά

Νέα εκδήλωση διοργανώνει ο «Ελεήμων Σαμαρείτης»

Απρ 25, 2025
Το viral κόλπο για να βλέπεις αμέτρητα βίντεο στο TikTok χωρίς να αγγίζεις το smartphone σου
Featured

Εύκολα και γρήγορα θα αλλάζουν οι πολίτες πάροχο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, διαδικτύου και συνδρομητικής τηλεόρασης – Διαθέσιμη η τρίτη δυνατότητα συγκατάθεσης (consent) μέσω του gov.gr

Απρ 25, 2025
Κάλεσμα σε στάση εργασίας από τον σύλλογο εργαζομένων ΓΝ Τρικάλων
Featured

Εκσυγχρονίζεται ιατροτεχνολογικά το Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων με τη προμήθεια ψηφιακού στεφανιογράφου

Απρ 25, 2025
Εβδομαδιαίο πρόγραμμα της Κ.Α.Μ. στο νομό Τρικάλων
Τοπικά

Τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων από 28/04/2025 έως 04/05/2025

Απρ 25, 2025
Νέα πεζοδρόμια σε σχολεία της Καλαμπάκας μετά από συνεργασία του Δήμου Μετεώρων και της ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Featured

Νέα πεζοδρόμια σε σχολεία της Καλαμπάκας μετά από συνεργασία του Δήμου Μετεώρων και της ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Απρ 25, 2025
Next Post
Προσποιούνταν τους υπαλλήλους του ΔΕΔΔΗΕ κι έκλεψαν 3.000 ευρώ στον Δήμο Μετεώρων-Η κλοπή εξιχνιάστηκε

Τρίκαλα: Τον έψαχναν για ναρκωτικά και τον συνέλαβαν για παραμέληση ανηλίκου

Έτοιμος για να παραδώσει το δαχτυλίδι της… διαδοχής ο Χρήσος Λάππας

Χρήστος Λάππας: Ο Δημήτρης Παπαστεργίου κινδυνεύει να εγκλωβιστεί στη γαλάζια ιστορία-Θα ήμουν επικίνδυνος αν επέστρεφα στο Νοσοκομείο

Μελωμένες μυρωδάτες δίπλες

Μελωμένες μυρωδάτες δίπλες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd