ΕΛΜΕΤ-Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών τώρα

Με τα Βήματα υλοποίησης της Απεργίας Αποχής

Όλοι μαζί να τους σταματήσουμε!

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δεν θα περάσει!

Μονιμοποίηση όλων των Νεοδιόριστων εκπαιδευτικών τώρα!!!

Η Τοποθέτηση των Σχολικών Συμβούλων στη Θεσσαλία ολοκληρώθηκε και δυστυχώς κάποιοι από αυτούς ξεκινούν τη θητεία τους ως επίδοξοι “αξιολογητές” – επιθεωρητές, στέλνοντας  μηνύματα στους νεοδιόριστους συναδέλφους του 2020 και 2021 για να ξεκινήσουν τη λεγόμενη αξιολόγηση για τη μονιμοποίησή τους. Αρχικά τους καλούμε να σταματήσουν αμέσως κάθε διαδικασία αξιολόγησης και να συνταχθούν με τις ομόφωνα ψηφισμένες αποφάσεις του κλάδου στην ΓΣ των Προέδρων (11/02/2023) και να υπογράψουν το κείμενο της ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ.

Επιπλέον το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει καταθέσει σχετικό αίτημα διακοπής τόσο στην Υπουργό Παιδείας όσο και στην υπηρεσιακή Υπουργό Εσωτερικών με το Α.Π. 1964/25-4-2023, «Άμεση διακοπή όλων των διαδικασιών αξιολόγηση», σύμφωνα με το οποίο επισημαίνεται ότι λόγω της προκήρυξης των βουλευτικών εκλογών σύμφωνα με το άρθρο 28 «Ρύθμιση προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά τις προεκλογικές περιόδους» του ν.2190/94 ισχύουν τα εξής: «1. Κατά το διάστημα από την προκήρυξη βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν τον διορισμό ή πρόσληψη και οποιαδήποτε μεταβολή αναφερόμενη στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του Άρθρου 14 παρ.1 του παρόντος, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση. 2. Διαδικασίες σχετικές με τις κατά την προηγούμενη παράγραφο απαγορευόμενες μεταβολές, οι οποίες είχαν ήδη κινηθεί κατά την προκήρυξη των εκλογών, διακόπτονται.» Τέλος είναι γνωστό στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι η περίοδος του Μαΐου λόγω της υλοποίησης προγραμματισμένων εκδρομών ή άλλων εκδηλώσεων δεν ενδείκνυται για ανάλογες επαφές.

Στην περίπτωση όμως που τελικά δεν το πράξουν και συνεχίσουν τη διαδικασία της αξιολόγησης είναι αντιληπτό ότι αποτελεί αντισυναδελφική πράξη απέναντι στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε αυτή την περίπτωση το ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων ενημερώνει τόσο τους νεοδιόριστους συναδέλφους αλλά και  τους υπόλοιπους συναδέλφους για τα βήματα υλοποίησης της Απεργίας – Αποχής που πρέπει να ακολουθήσουμε για να σταματήσουμε την αξιολόγηση.

  1. Ενημερώστε άμεσα την ΕΛΜΕ Τρικάλων με οποιονδήποτε τρόπο, αν γίνατε αποδέκτης ανάλογου μηνύματος είτε ατομικά είτε υπηρεσιακά μέσω του σχολείου σας.
  2. Μην απαντάτε στο μήνυμα και μη “μπαίνετε” στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείτε την ατομική σας “αξιολογική” διαδικασία, δίνετε τα στοιχεία σας στον επίδοξο επιθεωρητή σας και αυτός σας εντοπίζει και σας αποστέλλει μήνυμα προσωπικό για τη συνέχιση της διαδικασίας. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το ”αξιολογικό σύστημα” Κεραμέως και τα ”παπαγαλάκια” του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, θριαμβολογώντας στη συνέχεια για τα ποσοστά συμμετοχής στην “αξιολόγηση”, έστω κι αν γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν να ξεκινήσει.
  3. Εάν παρ’ όλα αυτά έχετε ”μπει” στην ειδική πλατφόρμα, το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον “αξιολογητή” σας που υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα “βήματα”, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία! Ενημερώστε άμεσα και πάλι την ΕΛΜΕ Τρικάλων, με οποιονδήποτε τρόπο, για τα στοιχεία του “αξιολογητή” σας, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι και ποιοι Σύμβουλοι θα εμπλακούν στην λεγόμενη “αξιολόγηση”. Να μην συνεχίσετε περαιτέρω τη διαδικασία που σας προτείνουν και να απαντήσετε στον  Σχ. Σύμβουλο ως εξής:

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γραφτεί ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

Ο/Η εκπαιδευτικός Ονοματεπώνυμο , ειδικότητα , Σχολείο

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον “αξιολογητή”. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στην ΕΛΜΕ.

  1. Συνεπώς πρέπει να υπογράψουμε όλες και όλοι, τη σχετική δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) και την οποία καλούμε όσους Συλλόγους Διδασκόντων δεν το έχουν κάνει ακόμη να καταθέσουν στο Πρωτόκολλο του σχολείου  ΑΥΡΙΟ ΑΜΕΣΑ,  ώστε να υλοποιηθεί και αυτό το βήμα.
  2. Συναδέλφισσες-οι, τέλος, σας υπενθυμίζουμε το ενημερωτικό σημείωμα της ΟΛΜΕ, 13/3/2023, «ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ», το οποίο λύνει σχετικές απορίες που αφορούν την εφαρμογή της ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της ΓΣ των Προέδρων (11/2/23).

Η απεργία αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020). Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, χωρίς να έχουν υπάρξει διώξεις. Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.

Τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Συγκεκριμένα έχει κριθεί, ότι «η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982» (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002) και «η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία».

Όχι αφού σύμφωνα με τις προαναφερθείσες αποφάσεις του ΣτΕ κάτι τέτοιο θα παραβίαζε το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας.

Υπογράφουμε τη δήλωση συμμετοχής που έχει στείλει η ΟΛΜΕ και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Είναι σημαντικό τη δήλωση να την υπογράψουμε όλα τα μέλη και όχι μόνο οι νεοδιόριστοι/ες. Η αξιολόγηση μας αφορά όλους και όλες.

Από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που προβλέπονται για την ατομική αξιολόγηση. Δηλαδή από το να μην καταθέσουμε τίποτα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ, από το να αρνηθούμε συνάντηση με το σύμβουλο/αξιολογητή κλπ.

Ο νόμος λέει ότι πρέπει να υπάρξει προσυνεννόηση με τον σύμβουλο στο πότε θα έρθει να παρακολουθήσει το μάθημά μας. Επομένως, αν εμείς αξιοποιώντας την απεργία αποχή δεν δεχτούμε την αρχική συνάντηση-συζήτηση με τον σύμβουλο, δε μπορεί να έρθει στην τάξη μας, αφού δεν θα έχει συμφωνηθεί η μέρα και η ώρα της παρακολούθησης. Αν παρόλα αυτά έρθει, αρχικά δηλώνουμε ότι δε μπορεί βάσει νόμου να παρακολουθήσει το μάθημά μας χωρίς προσυνεννόηση και αν επιμείνει, για εκείνη την ώρα που θέλει να παρακολουθήσει δηλώνουμε στάση εργασίας, η οποία προφανώς είναι και αυτή απόλυτα νόμιμη και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πειθαρχικού παραπτώματος. Και στην περίπτωση των στάσεων εργασίας, είναι σημαντικό, ιδανικά, να συμμετέχει όλος ο σύλλογος διδασκόντων/ουσών.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007) και το άρθρο 103 του Συντάγματος, η προστασία της συνταγματικής αρχής της μονιμότητας επεκτείνεται και στους δόκιμους δημοσίους υπαλλήλους αφού έχουν διοριστεί σε οργανικές θέσεις (διευκρινίζουμε ότι όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί που έχουν ΦΕΚ διορισμού έχουν κατέχουν οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας, ακόμη κι αν δεν έχουν οργανική σε συγκεκριμένο σχολείο) και μέχρι την οριστική μονιμοποίησή τους απολαμβάνουν των εγγυήσεων της μονιμότητας, μη δυνάμενοι να παυθούν, παρά μόνο για λόγους που αφορούν την υπηρεσία και μόνο μετά από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, σύμφωνα με το αρ. 40 παρ. 1 ΥΚ/2007 (επιβολή πειθαρχικών ποινών, ποινικές καταδίκες κλπ).

Ναι, για τις υπηρεσιακές μεταβολές ισχύει το ίδιο με τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς. Έχουν πλήρη δικαιώματα αποσπάσεων και μεταθέσεων, εφόσον τηρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους/τις λοιπούς/ες εκπαιδευτικούς (υπηρέτηση οργανικής, επαρκή μόρια κλπ).

Όχι. Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία διαφορά με τους μόνιμους. Για όσο καιρό και αν παραμένουν δόκιμοι/ες μετράει κανονικά η προϋπηρεσία τους για όλα

τα εργασιακά δικαιώματα (ωράριο, μισθολογική εξέλιξη, προσμέτρηση μορίων, δυνατότητα υπηρεσιακών μεταβολών κλπ).

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Αν επιτρέψουμε να υλοποιηθεί η ατομική αξιολόγηση, αυτόματα θα μεταφερθούμε όλοι και όλες στην κατάσταση της δόκιμης περιόδου, αφού η αξιολόγηση δεν γίνεται άπαξ αλλά περιοδικά ανά 2 ή/και 4 χρόνια. Άρα, το επιχείρημα του ΥΠΑΙΘ ότι πρέπει να αξιολογηθούν οι νεοδιόριστοι/ες για να γίνουν μόνιμοι/ες είναι έωλο. Όχι μόνο δεν γίνονται οι δόκιμοι/ες μόνιμοι/ες, αλλά και οι μόνιμοι/ες γίνονται δόκιμοι/ες και θα πρέπει περιοδικά να αποδεικνύουν την «αριστεία» τους.

Καλούμες όλες και όλους, μόνιμους/ες, νεοδιόριστους/ες, αναπληρωτές/τριες και ωρομισθίους/ες να συνταχθούν μαζικά με την ΟΛΜΕ και να συμμετάσχουν στην απεργία αποχή και στις στάσεις εργασίας, ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή του νόμου 4823/21. Να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να μας μετατρέψει σε υποχείριά της και να αμφισβητεί την επιστημονική και παιδαγωγική μας επάρκεια, την οποία επανειλημμένως έχουν αποδείξει.

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΖΕΥΚΟΥ