TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Απόψεις

Η ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

Φεβ 14, 2017
in Απόψεις
Πεντακάθαρη κεραμική εστία με ένα Tip από τη δεκαετία του ’30 (VIDEO)
Share on FacebookShare on Twitter

Κίτος Βαγγέλης, Εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και μέλος του Ε.Σ. της ΕΛΜΕΤ

Είναι γνωστή η  απόφαση του  Υπουργείου Παιδείας με την οποία : « υλοποιείται στα Γυμνάσια Θεματική Εβδομάδα με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα». …  και βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες» .Ορίζει,επίσης,  ότι   «Οι εκπαιδευτικοί …οργανώνουν δραστηριότητες ….πουυλοποιούνται σύμφωνα με τα περιεχόμενα του Φακέλου Εκπαιδευτικού Υλικού. …..Επιπλέον, μπορούν να προσκληθούν εκπρόσωποι φορέων από σχετικό Κατάλογο που έχει συγκροτήσει το ΙΕΠ  … οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν κανονικά τις δράσεις της εβδομάδας, ,,, κατά την υλοποίηση δράσεων από εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων η παρουσία του διδάσκοντα κάθε τμήματος είναι υποχρεωτική.»

Σχεδόν όλες οι παραπάνω θεματικές ενότητες διερευνούνταν χρόνια τώρα τόσο μέσω της διδακτέας ύλης όσο και μέσω των προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής σταδιοδρομίας, με ουσιαστικά είναι αλήθεια  αποτελέσματα. Όμως, το υπουργείο που έχει την ευθύνη για την εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού φρόντισε να περικόψει , για λόγους καθαρά οικονομικούς και όχι επιστημονικούς, τις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων, όπως η Βιολογία , η Οικιακή Οικονομία, η Νεότερη  Ιστορία, η Γεωγραφία, μαθήματα σχετιζόμενα  – περισσότερο ή λιγότερο το καθένα – με τα θέματα που επιβάλλει το υπουργείο να υλοποιηθούν κατά τη θεματική εβδομάδα. Έτσι, λοιπόν, ενώ μείωσε το ωράριο διδασκαλίας περίπου κατά 30ώρες το χρόνο σε κάθε μάθημα, καλεί τους εκπαιδευτικούς μέσα σε 33 διδακτικές ώρες να αναπληρώσουν όσα  διδάσκονταν στο σχολείοκαι ενώ είναι γνωστό πως στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να εμπλουτίσει τη διδασκαλία του χρησιμοποιώντας τις γνώσεις ειδικών επιστημόνων και  φορέων.  Επιπλέον ,με άλλη του  απόφαση αφαιρεί τη δυνατότητα από τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν  στο ωράριό τους την  εκπόνηση προγραμμάτων-  που πάντα πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού ωραρίου – και έχουνως αντικείμενο  και τις   παραπάνω θεματικές ενότητες, επιβάλλοντας ουσιαστικά την εθελοντική τους υλοποίησή βασιζόμενο βεβαίως στο ότι θα πραγματοποιηθούν χάρη στη φιλοτιμία του Έλληνα εκπαιδευτικού. Προκαλεί δε θυμηδία το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια με υπουργική απόφαση, μπορούσαν να εντάξουν προγράμματα στο ωράριό τους όλοι οι εκπαιδευτικοί πλην των φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών που σήμερα καλούνται να καλύψουν  το 60% περίπου του χρόνου της  θεματικής εβδομάδας.

Επιπρόσθετα, ας θυμηθούμε την κατάργηση του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού  Προσανατολισμού (ΣΕΠ), και το οποίο πραγματεύοντανεκτός των άλλων και ταέμφυλα στερεότυπα και σχέσεις  , για την υλοποίηση του οποίου έχει επιμορφωθεί μεγάλος αριθμόςεκπαιδευτικών. Αντί συνεπώς να αναδιοργανωθεί και να αναβαθμιστεί εξοβελίστηκε πλήρως από το πρόγραμμα διδασκαλίας αφήνοντας ένα χρήσιμο για τους μαθητές πεδίο ελεύθερο  σε «εξωτερικούς συνεργάτες» και πάσης φύσεως «ειδικούς ερευνητές».

Άρα, εκτός από την αναστάτωση που δημιουργεί στο σχολικό περιβάλλον μια πρόταση που ζητείται από το υπουργείο να υλοποιηθεί στο πάρα πέντε , θέτει και μια σειρά από ερωτήματα.  Πώς είναι δυνατόν να θεωρεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) , που εισηγείται το πρόγραμμα, ότι είναι καινοτόμο  κάτι που σχεδιάζεται κεντρικά και μάλιστα μέσα σε ασφυκτικά πλαίσια; Πως είναι δυνατόν το ΙΕΠ να πιστεύει πως «…η πραγμάτευση των ζητημάτων αυτών στο συμπυκνωμένο χρόνο μιας εβδομάδας…» είναι ενισχυτικός παράγων για την ευαισθητοποίηση των εμπλεκομένων; Αγνοεί ότι ακόμη και τα επιστημονικά συνέδρια που διαρκούν περίπου τον ίδιο αριθμό ωρών και στα οποία οι συμμετέχοντες είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες έχουν ως προς το περιεχόμενό τους συγκεκριμένη  στόχευση; Είναι δυνατόν 12-χρονα ή 14-χρονα παιδιά να αφομοιώσουν σε μια βδομάδα τόσα αντικείμενα; Και πως οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν σε θέματα για τα οποία δεν έχουν καμία επιμόρφωση;  Δεν γνωρίζουν οι «υπεύθυνοι» ότι μια λάθος προσέγγιση μπορεί να επιφέρει ολέθρια αποτελέσματα; Ακόμα ακόμα ποια η δικαιοδοσία του συλλόγου διδασκόντων και του εκπαιδευτικού να κρίνει ή να επικρίνει τον Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού; Το κυριότερο δε, γιατί απαιτείται η συνεργασία εκτός των άλλων υπουργείων , εθνικών φορέων και υπηρεσιών αλλά και μη κυβερνητικών οργανώσεων, των περίφημων ΜΚΟ; Τι θα γίνει με τις υπόλοιπες  δραστηριότητες όπως οι καλλιτεχνικές και οι αθλητικές;Επι του πρακτέου,  ποιο σχολείο για παράδειγμα μπορεί να υποστηρίξει σήμερα βιντεοπροβολές , υποχρεωτικό εργαλείο για τέτοιου είδους δραστηριότητες, για περισσότερους  από  2 ή 3 εκπαιδευτικούς ανά ώρα;  Των ερωτημάτων δε που θέτουν οι εμπλεκόμενοι ουκ έστιν αριθμός.

Αλλά  αν το υπουργείο παιδείας με αβάσταχτη ελαφρότητα εισηγείται θεματικές δραστηριότητες η υποκρισία της Ελληνικής πολιτείας περισσεύει.

Καλεί η ελληνική πολιτεία τους υπαλλήλους της εκπαιδευτικούς, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που έχει θεσμοθετήσει , να διδάξουν σχετικά  με «την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων» και να λάβουν υπόψη τους «τα δικαιώματα του παιδιού» όταν αδυνατεί να θέσει σε εφαρμογή νόμους που με δική της ευθύνη έχουν καταστεί κενό γράμμα. Το κάπνισμα «απαγορεύεται» επιτρεπόμενο σε όλους τους χώρους συνάντησης της νεολαίας και όχι μόνο.  Τα αλκοολούχα ποτά πωλούνται αφειδώς σε άτομα πάσης ηλικίαςακόμα και στα επώνυμα σουπερ μάρκετ, ενώ σερβίρονται  απρόσκοπτα σε ανηλίκους στακαφέ, μπάρ,ταβέρνες και σε εστιατόρια. Και όλα αυτά ενώ στις ευρωπαϊκές χώρες η απαγόρευση είναι αυστηρότατη. Για παράδειγμα, στη Μεγάλη Βρετανία, ακόμα και αν η εμφάνισή σου προϊδεάζει τον πωλητή ότι η ηλικία σου είναι άνω όχι μόνο των δεκαεφτά αλλά των είκοσι ετών,για ασφάλεια θα ελέγξει την αστυνομική σου ταυτότητα. Προφανώς  όχι επειδή διακατέχεται από αίσθημα ευθύνης (που δεν το αποκλείω),  αλλά κυρίως διότι υπολογίζει τις αυστηρές κυρώσεις τις πολιτείας. Όμως, στην Ελλάδα η πολιτεία είναι πανταχού απούσα πλην των σχεδιαζόμενων για τα μάτια του κόσμου (άραγε μόνο;) θεματικών εβδομάδων.

Υ.Γ. :. Τι λέει η κατά τα άλλα λαλίστατη ομοσπονδία μας (ΟΛΜΕ) για την επίσημη πλέον είσοδο των ΜΚΟ, στα δημόσια σχολεία;

 

 

 

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Παρουσιάστηκαν θέσεις και υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στα Τρίκαλα
Απόψεις

Η διοίκηση Κουρέτα, απο τα 535 εκ. ευρώ που εκτιμούσε τις αποκαταστάσεις, 19 μήνες μετά, έκανε έργα 72 εκ. ευρώ και άλλα 76 εκ. στο μέλλον

Απρ 30, 2025
Η παράδοση των κόκκινων αυγών
Απόψεις

Χριστός Ανέστη ο ωραιότερος χαιρετισμός

Απρ 30, 2025
Τα καλύτερα χρόνια της εργατικής και μεσαίας τάξης στην Ελλάδα; Με ΠΑΣΟΚ
Απόψεις

Τα καλύτερα χρόνια της εργατικής και μεσαίας τάξης στην Ελλάδα; Με ΠΑΣΟΚ

Απρ 23, 2025
Γιώργος Ηλιάδης: Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής είναι έτοιμο να εκφράσει την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων ξανά
Απόψεις

Ευχές του Γιώργου Ηλιάδη για το Πάσχα

Απρ 21, 2025
Ο συμβολισμός της Πρώτης Αναστάσεως
Απόψεις

Ο συμβολισμός της Πρώτης Αναστάσεως

Απρ 19, 2025
Ο Τραμπ μέσα μας…
Απόψεις

Ο Τραμπ μέσα μας…

Απρ 14, 2025
Next Post
15 Φεβρουαρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

15 Φεβρουαρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

Καιρός σήμερα: Ηλιόλουστη και… παγωμένη η Τετάρτη

Καιρός σήμερα: Ηλιόλουστη και… παγωμένη η Τετάρτη

Σήμερα Γιορτάζουν

Σήμερα Γιορτάζουν

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd