TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Πολιτισμός

«Δημιουργικές-συνθετικές εργασίες στην Βυζαντινή Ιστορία και στον αρχαίο Ελληνικό και Βυζαντινό Πολιτισμό»

Απρ 30, 2025
in Πολιτισμός
«Δημιουργικές-συνθετικές εργασίες στην Βυζαντινή Ιστορία και στον αρχαίο Ελληνικό και Βυζαντινό Πολιτισμό»
Share on FacebookShare on Twitter

Αιτία και αφορμή για την εκπόνηση συνθετικών-δημιουργικών εργασιών στο μάθημα, υπήρξε το παραπάνω πολιτιστικό κίνητρο, δηλαδή η ανοιχτή, δημιουργική, αλληλεπιδραστική διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες να έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από προσωπική έρευνα και αναζήτηση, ποικίλους τομείς και διάφορες όψεις της βυζαντινής κοινωνίας.

Επίσης, κατά τη διάρκεια του εναλλακτικού μαθήματος με στόχο την ελεύθερη επιλογή ενός θέματος προς διερεύνηση, παρακολούθησαν μια μικρή, σχετική παρουσίαση. Παράλληλα, με τη διαμόρφωση- δημιουργία ενός διαγράμματος-νοητικού χάρτη και τη «διαγραφή» εκ μέρους του των σημαντικότερων στοιχείων, οι μαθητές/τριες εκτιμούν, αξιολογούν, κρίνουν, σχολιάζουν, διατυπώνουν απόψεις, δικές τους και άλλων, παραθέτουν βιβλιογραφία, μ’ ένα λόγο εξασκούνται και μυούνται στην δημιουργική έρευνα και καταγραφή. Με όλους αυτούς τους τρόπους εμπλούτισαν τις βιωματικές, γνωσιακές αναπαραστάσεις τους για την εξελικτική πορεία της βυζαντινής κοινωνίας, Ιστορίας και Πολιτισμού, ακόνισαν την κριτική τους σκέψη και, εν τέλει, πολλαπλασίασαν τα θετικά αποτελέσματα στην ερευνητική, δημιουργική εργασία τους.

Παράλληλα, αισθητοποίησαν την αντίληψή τους για τις ιδέες, απόψεις, περιγραφές των Ιστορικών για διάφορα φαινόμενα και γεγονότα και συνειδητοποίησαν πως τα εκπαιδευτικά κίνητρα είναι «κατασκευασμένα» έτσι ώστε να «μεταφέρονται» εύκολα σ’ αυτούς και να παρουσιάζονται από τους εκπαιδευτικούς χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις. Έτσι, κάθε δημιουργική-συνθετική εργασία αναφέρεται σε διαφορετικό θέμα και περιέχει «αντίγραφα» ιδεών, εκπαιδευτικό υλικό, βιβλία και εκπαιδευτικά περιοδικά στη βιβλιογραφία της.

Αναμφισβήτητα, ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το εκπαιδευτικό υλικό με όποιον τρόπο θεωρεί καλύτερο για τη συγκεκριμένη ομάδα μαθητών/τριών και να προτρέψει τους μαθητές του να συμμετάσχουν ενεργά στην παρουσίασή του. Εξάλλου, η ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ της γραφής-παραγωγής κειμένων στο πλαίσιο του εν λόγω εκπαιδευτικού αντικειμένου σπουδών οφείλεται στο ότι η συγγραφή είναι μια σύνθετη ανθρώπινη συμπεριφορά, στην οποία εμπλέκονται ποικίλοι ατομικοί και κοινωνικοί παράγοντες: γνώσεις και δεξιότητες γλωσσικές, γνωστικές και μεταγνωστικές, εννοιολογικές, συνεπικουρούν με το στενότερο ή ευρύτερο κοινωνικο-πολιτισμικό πλαίσιο, τις προσδοκίες, τις αξίες και τις αλληλεπιδράσεις του, με αποτέλεσμα η συγγραφή να καταλήγει σε μία από τις απαιτητικότερες νοητικές και επικοινωνιακές διαδικασίες στις οποίες επιδίδεται ο άνθρωπος.

Η πολυπλοκότητα της συγγραφής ως νοητικής-κοινωνικής δραστηριότητας καθιστά κατ’ επέκταση δυσχερή και τη διδασκαλία της. Για τους εκπαιδευτικούς της πράξης αποτελεί πρόκληση να μεταδώσουν και να καλλιεργήσουν στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες και να τους δημιουργήσουν κίνητρα εμπλοκής στο «συγγραφικό έργο». Για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι αναγκαίο να διαθέτουν εργαλεία και στρατηγικές που θα τους καταστήσουν ικανούς να εισάγουν στην τάξη τους αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πρακτικές.

Επομένως, ένας από τους βασικούς σκοπούς του μαθήματος της Ιστορίας ως προς τη συγγραφή κειμένων εκ μέρους των μαθητών/τριών είναι το πώς θα μπορέσει ο εκπαιδευτικός να διδάξει αποτελεσματικά τους μαθητές την παραγωγή γραπτού λόγου ως πολύπλοκη νοητική και κοινωνικο-πολιτισμική δραστηριότητα.

cb8dc16c 173f 4546 9240 22e4593395db

Στις ακόλουθες συνθετικές-δημιουργικές εργασίες οι μαθητές περιγράφουν, σχολιάζουν και εξηγούν ποιο από τα γεγονότα και τα ιστορικά φαινόμενα, με το έργο και τη «ζωή» των οποίων ήρθαν σε γνωστική επαφή κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και που διάβασαν-μελέτησαν οι ίδιοι αποσπάσματα ιστορικής αφήγησης και ιστορικών πηγών, τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και γιατί.

Βλ. και διάβασε την συνέχεια στο:

https://blogs.sch.gr/ailiadi/files/2025/04/Synthetikes-dhmioyrgikes-ergasies-2025.pdf

https://blogs.sch.gr/ailiadi/files/2025/04/Ergasia-Sthn-Istoria.pptx

https://blogs.sch.gr/ailiadi/files/2025/04/Nikhforos-Fokas-Giannhs-Malikioshs-CHrhstos-Kissas-B2.pdf

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων.

Σχολικό Έτος 2024-2025

(Κείμενα μαθητών/τριών-εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας) Σχολικό Έτος 2024-2025

Τμήματα: Β1 & Β2 του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Tags: 9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΤΡΙΚΑΛΩΝ
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Με όμορφες εντυπώσεις επέστρεψαν από την Ιταλία οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου
Πολιτισμός

Με όμορφες εντυπώσεις επέστρεψαν από την Ιταλία οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου

Απρ 30, 2025
Στο Φεστιβάλ Σμύρνης ταξίδεψε μουσικά το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων
Πολιτισμός

Στο Φεστιβάλ Σμύρνης ταξίδεψε μουσικά το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Απρ 29, 2025
Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας: Ο συγγραφέας Γιάννης Καλπούζος παρουσιάζει το νέο του βιβλίο
Πολιτισμός

Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας: Ο συγγραφέας Γιάννης Καλπούζος παρουσιάζει το νέο του βιβλίο

Απρ 29, 2025
Η Καστανιά ανάμεσα στα 10 Μαρτυρικά Χωριά της Θεσσαλίας που θα διδάξουν την ιστορία τους
Featured

Η Καστανιά ανάμεσα στα 10 Μαρτυρικά Χωριά της Θεσσαλίας που θα διδάξουν την ιστορία τους

Απρ 29, 2025
Σήμερα Γιορτάζουν
Πολιτισμός

Σήμερα Γιορτάζουν

Απρ 29, 2025
Στην Καλαμπάκα η θεατρική παράσταση «Χόρεψε με πατέρα» με τον Γιώργο Αρμένη και την Κατερίνα Αντωνιάδου
Πολιτισμός

Στην Καλαμπάκα η θεατρική παράσταση «Χόρεψε με πατέρα» με τον Γιώργο Αρμένη και την Κατερίνα Αντωνιάδου

Απρ 29, 2025

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd