Διακόπτονται τα δρομολόγια του ΟΣΕ για τον Παλαιοφάρσαλο από την Πέμπτη-Έντονες αντιδράσεις

Την απόφαση να διακοπούν τα δρομολόγια του ΟΣΕ για τον Παλαιοφάρσαλο έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα τα δρομολόγια θα διακοπούν άμεσα και συγκεκριμένα από την προσεχή Πέμπτη των δρομολογίων.

« Από τις 17 Ιουνίου ,η ΤΡΕΝΟΣΕ επικαλείται έλλειψη προσωπικού και συνοδών και διακόπτει την ανταπόκριση με σιδηροδρομική σύνδεση με τον Παλαιοφάρσαλο και την αντικαθιστά με λεωφορείο. Φυσικά θεωρούμε ότι κανένας επιβάτης δεν θα το προτιμήσει, θα χρειαστεί 1,5 ώρα να φτάσει κάποιος από την Καλαμπάκα στον Παλαιοφάρσαλο” σχολίασε σχετικά στη Λέσχη 97,6 ο δημοτικός σύμβουλος Δήμου Φαρκαδόνας και υπάλληλος του ΟΣΕ Μιχάλης Μπαγιώτης, και πρόσθεσε “Είχαν προειδοποιήσει ότι θα μειωθούν τα δρομολόγια, αλλά όχι ότι θα κοπούν εντελώς κάποια. Εξ άλλου είναι επιδοτούμενη η γραμμή, ως άγονη, από το κράτος, με περίπου 50 εκατομμύρια συνολικά το χρόνο. Εμείς πιστεύουμε ότι μετά τις παρεμβάσεις που κάνουμε στο Υπουργείο Μεταφορών θα συνεχιστεί το δρομολόγιο, είμαστε αισιόδοξοι”.

Σάκης Παπαδόπουλος: ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΗ  Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΩΝ – ΤΡΙΚΑΛΩΝ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει τα ακόλουθα:

Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – εταιρείας επιδοτούμενης από το ελληνικό κράτος –  να αγνοήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την επιδότηση και να καταργήσει τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας είναι  απαράδεκτη, εξοργιστική. Γίνεται σε μια περίοδο που συνειδητοποιείται η τεράστια συμβολή του σιδηρόδρομου στην ασφάλεια των μετακινήσεων – στη περιβαλλοντική προστασία – στη πράσινη μετάβαση και σχεδιάζεται η επέκταση αυτής της σύνδεσης προς την Σιάτιστα – Κοζάνη – Αλβανία – Βαλκάνια – Κεντρική Ευρώπη , προς την Ήπειρο – Ηγουμενίτσα – Ιταλία.

Η Κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει άμεσα για την επαναδρομολόγηση  όλων των σιδηροδρομικών μετακινήσεων από Καλαμπάκα – Τρίκαλα – Καρδίτσα προς την Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

 Οι Φορείς Αυτοδιοίκησης και οι πολιτικοί εκπρόσωποι της Δυτικής Θεσσαλίας οφείλουμε να συνεργαστούμε για την επιτάχυνση των τελικών αποφάσεων για τις επεκτάσεις και την ένταξή τους στα χρηματοδοτούμενα διευρωπαϊκά δίκτυα μετακινήσεων.

Εντονη ανησυχία Παπαστεργίου για τις αποφάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την έντονη ανησυχία του «για την αναστολή δρομολογίων στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και τη δρομολόγηση λεωφορείων» εκφράζει με επιστολή του στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Στην επιστολή επισημαίνει ότι από τις ενέργειες « διαφαίνεται ορατό το ενδεχόμενο κατάργησης μιας ιστορικής και με εξαιρετικά μεγάλη ιστορική και κοινωνική σημασία γραμμή». Και τονίζει ότι η σημασία της γραμμής φαίνεται από δύο στοιχεία:
«- η μετακίνηση πολιτών από Τρίκαλα και Καλαμπάκα για λόγους σπουδών, ασθενείας, επαγγελματικούς, αναψυχής
– η χρήση της γραμμής για τουριστικούς λόγους, προς Μετέωρα και τον Μύλο των Ξωτικών, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις ετησίως
αποτελούν καθημερινότητα για χιλιάδες τρικαλινούς/ες».
Ο κ. Παπαστεργίου συνεχίζει:
«Αδυνατώ να αντιληφθώ τους λόγους, που οδήγησαν απρόσμενα σε μια τέτοια απόφαση. Ειδικά από τη στιγμή που η γραμμή εξυπηρετείται με ικανότατο αριθμό εισιτηρίων, από όλον τον νομό Τρικάλων.
Το όλο θέμα προτίθεμαι να το φέρω προς συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, προκειμένου να εκφραστούν όλες οι απόψεις και να συζητηθούν όλα τα ενδεχόμενα.
Είμαι σίγουρος ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επανεξετάσει την απόφασή της, θα σεβαστεί την ιστορία μιας από τις παλαιότερες σιδηροδρομικές γραμμές στη χώρα, θα σταθμίσει τα κοινωνικά οφέλη από τη χρήση της και θα ενισχύσει την αναπτυξιακή πορεία μιας ολόκληρης περιοχής, ακριβώς στο κέντρο της Ελλάδας – κόμβος συγκοινωνιών και αναπτυξιακής προοπτικής».

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ Του Σταύρου Θ. Τραγάνη Περιφερειακού Συμβούλου εκλεγμένου με την παράταξη η «Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ»

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στη δυτική Θεσσαλία η νέα περικοπή δρομολογίων της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος των έτσι κι αλλιώς ελάχιστων δρομολογίων τα οποία εξυπηρετούσαν την περιοχή.

Υπάρχει πλέον διάχυτος ο φόβος πως η γραμμή οδεύει σε οριστική εγκατάλειψη και ότι η δυτική Θεσσαλία θα μείνει τελικά χωρίς τρένο.

Αποτελεί πλέον γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δείχνει το απαιτούμενο ενδιαφέρον για την περιοχή μας και αδιαφορεί για την εκτέλεση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τη σύμβαση για την επιδότηση των τοπικών δρομολογίων.

Προηγήθηκαν η κατάργηση των απευθείας πρωινών δρομολογίων με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη  και η μεγάλη αύξηση των τιμών στα εισιτήρια ώστε να πετύχουν τον μηδενισμό της επιβατικής κίνησης.

Και όλα αυτά τον καιρό που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί να επιδοτείται από το ελληνικό κράτος ετησίως με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, υποτίθεται για τις άγονες γραμμές της περιφέρειας.

Δυστυχώς η σιδηροδρομική απομόνωση θα επιφέρει επίσης ισχυρότατο πλήγμα στον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής σε μία περίοδο που οι τουριστικές επιχειρήσεις πλήττονται βάναυσα από την οικονομική κρίση και την πανδημία.

Επίσης γνωρίζετε πολύ καλά ότι για την ηλεκτροκίνηση Καλαμπάκας – Παλαιοφαρσάλου και για τον  διαγωνισμό που ήταν να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2018, δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη και σέρνεται χρονικά η όλη διαδικασία σε δικαστικές εμπλοκές.

Η νέα εξέλιξη θα πρέπει να κινητοποιήσει όλους τους φορείς, προκειμένου να αποτραπεί η λανθασμένη πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Eπερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης : Τι πρωτοβουλίες σκοπεύει να πάρει για την περαιτέρω ανάδειξη του θέματος;

                                                                                                                                                Ο επερωτών

                                                                                                                                        Σταύρος Θ. Τραγάνης