Δεν είναι αναπληρωτές, είναι ελαστικά εργαζόμενοι. Είναι το σκοτεινό εργασιακό μέλλον…

Ας ξεκινήσουμε από την ορολογία. Αναπληρώνω σημαίνει ότι καταλαμβάνω την τακτική θέση κάποιου που απουσιάζει από την θέση του. Εδώ έχουμε διαστροφή του όρου αυτού, καθώς οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, στην συντριπτική τους πλειοψηφία τουλάχιστον, δεν αναπληρώνουν κάποιον, αλλά καταλαμβάνουν οργανικές μόνιμες θέσεις, οι οποίες απλώς αφήνονται από το κράτος ακάλυπτες.

Ο λόγος είναι απλός: Η έλλειψη μόνιμων διορισμών, η οποία συνεχίζεται για 9η συνεχόμενη χρονιά, παράλληλα με τις συνταξιοδοτήσεις, έχει φέρει το εκπαιδευτικό σύστημα από άποψη δυναμικού στα όρια του. Δεν θα αναφερθώ στις αιτίες, νομίζω ότι είναι γνωστές οι αντιλαϊκές πολιτικές που έχουν φέρει τον λαό στην κατάσταση αυτήν.

Σκοπός του σημειώματος αυτού είναι να καταδείξει ότι ο θεσμός των αναπληρωτών για το σύστημα δεν είναι μια παροδική ανάγκη, αλλά το μέλλον που ετοιμάζουν σε μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, σε όλους τους εργαζόμενους.

Ας δούμε λοιπόν το καθεστώς εργασίας των συναδέλφων:

Τι μπορούμε να κάνουμε και τι να προτείνουμε; Εδώ υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο πρώτος είναι ο δρόμος των προτάσεων, των δικηγορικών γραφείων, των ατέρμονων συζητήσεων με παράγοντες του Υπουργείου, των σχεδίων νόμου. Ο δεύτερος είναι αυτός του αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, χωρίς διαχωρισμούς και κατηγοριοποιήσεις. Ο αγώνας αυτός δεν αφορά μόνο τους αναπληρωτές, αλλά όλους τους εκπαιδευτικούς και το κίνημα γενικότερα. Πόσες θέσεις θα δημιουργηθούν αν καταργηθεί το 2ωρο που είχε φασιστικά επιβληθεί το 2013; Πόσοι παραπάνω αναπληρωτές θα διοριστούν αν ο αριθμός μαθητών ανά τάξη μειωθεί σε 22 από 27;

Σε μερικούς φαίνονται τέτοια αιτήματα ξύλινα ή ανεφάρμοστα. Σε αυτούς η απάντηση πιστεύω ότι είναι η εξής: Το δίκιο των εργαζομένων και το αίτημα για μόνιμη και σταθερή εργασία και ζωή με δικαιώματα, όχι μόνο δεν είναι ανεφάρμοστο, αλλά ανάγκη επιβίωσης. Αρκεί να το πιστέψουμε και να το διεκδικήσουμε.

Υ.Γ. Είναι φανερό ότι σε ένα σύντομο σημείωμα δεν θα μπορούσαν να πιαστούν αρκετές ειδικότερες πτυχές, όπως τα μουσικά σχολεία, ο χρόνος και ο τρόπος διορισμού των συναδέλφων ειδικής αγωγής και άλλα. Δεσμευόμαστε σύντομα να επανορθώσουμε.

Κώστας Μιχαλάκης

Μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

Μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Τρικάλων