Μπάνιο στο «Μαντάνι του διαόλου», τον καταρράκτη της Τζούρτζιας

Κοντά στην Αγία Παρασκευή (Τζούρτζια) Ασπροποτάμου υπάρχει ένας καταρράκτης, τον οποίο οι ντόπιοι τον ονομάζουν «Μαντάνι του δαίμονα» (ή του διαόλου). Αυτόν επισκεφτήκαμε κι εμείς το Σάββατο 17 Αυγούστου.

Μην φανταστείτε πολλούς, οκτώ άτομα αποτελούσαν την ομάδα μας με αρχηγό και οδηγό τον… επτάχρονο Βασίλη!

Αφού αφήσαμε τα αυτοκίνητα σε χαμηλότερο σημείο του χωριού, ξεκινήσαμε πεζοπορώντας για τον καταρράκτη, που απέχει 4-4,5 χλμ. (μία ώρα και 15 λεπτά περίπου).

Στην αρχή ακολουθήσαμε την υποτυπώδη χωματόδρομο. Σηματοδότηση σχεδόν ανύπαρκτη. Το νερό έχει χαλάσει σε πολλά σημεία τον χωματόδρομο.

Φτάνοντας στο ρέμα, ακολουθήσαμε την αριστερή ανηφορική πορεία μέσα στα έλατα και όχι την κοίτη του ποταμού. Σήμανση πουθενά! Ευτυχώς είχα ένα σπρέι, αλλά τελείωσε κι αυτό. Να χαθούμε δεν υπήρχε περίπτωση, αφού έχω επισκεφτεί τον καταρράκτη 7-8 φορές και έχω καλή αίσθηση του χώρου.

Αφού φτάσαμε στον προορισμό μας, κάποιοι τολμηροί, αψηφώντας το κρύο νερό, βούτηξαν σ’ αυτό.

Ο καταρράκτης έχει ύψος 15 μέτρα περίπου και στο σημείο πτώσης του νερού σχηματίζεται μια γαλαζοπράσινη λίμνη. Η θέα του καταρράκτη και η ομορφιά καταπληκτική!

Πριν αναχωρήσουμε, έφτασαν εκεί και 25 άτομα από το Γαρδίκι. Στην επιστροφή ακολουθήσαμε την κοίτη του ρέματος. Αρκετά δύσκολη και (ίσως) επικίνδυνη διαδρομή.

Στην πλατεία του χωριού ήπιαμε 2-3 μπύρες για να δροσιστούμε.

Πηγαίνοντας να πάρουμε τα αυτοκίνητα, περάσαμε από το σπίτι του πρώην Προέδρου της ΦΑΤΑ, Σωκράτη Λαϊάκη, η σύζυγος του οποίου μάς κέρασε γλυκό και καφέ.

Είναι κρίμα ένας τόσο ωραίος καταρράκτης με νερό όλο τον χρόνο να μην έχει μονοπάτι πρόσβασης. Δεν υπάρχουν 3-4 εθελοντές στο χωριό να πάρουν τσαπί και φτυάρι και να καθαρίσουν το μονοπάτι μέσα στο δάσος; Μιας ημέρας δουλειά είναι, όχι παραπάνω. Και μια απλή σήμανση ούτε στοιχίζει ούτε χρειάζεται χρόνος για να γίνει. Θέληση χρειάζεται.

Πιο κάτω στον κεντρικό Ασπροπόταμο στη θέση «Αλέκος» είδαμε κόσμο. Αρκετοί από αυτούς έκαναν μπάνιο. Το νερό εδώ ήταν ζεστότερο. Στο σημείο αυτό αλλά και σε άλλα τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού αρκετοί πηγαίνουν να κολυμπήσουν στα καθαρά νερά του Ασπροποτάμου.