Χωρίς σιδηρόδρομο η Δυτική Θεσσαλία-Τί απαντά ο Υπουργός Μεταφορών σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Η απάντηση σε ερώτηση Ομάδας Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το σιδηρόδρομο στη Δυτική Θεσσαλία την οποία λάβαμε από το γραφείο του βουλευτή Σάκη Παπαδόπουλου έχει ως εξής:

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τις και τους
κ.κ. Βουλευτές ότι ήδη έχουν αποκατασταθεί τα προβλήματα στην γραμμή Παλαιοφάρσαλος –
Καρδίτσα και μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου αναμένεται να παραδοθεί και το τμήμα της
γραμμής Καρδίτσα – Καλαμπάκα.

Σύμφωνα με ενημέρωση από την σιδηροδρομική εταιρεία εκτέλεσης των δρομολογίων, τα
προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την απρόβλεπτη ένταση των καιρικών φαινομένων
καθιστούσαν τη δυνατότητα ανταπόκρισης των δρομολογίων προς και από την συγκεκριμένη
διαδρομή ιδιαίτερα προβληματική, αν όχι αδύνατη και καθώς το χρονοδιάγραμμα
αποκατάστασης ήταν ιδιαίτερα σύντομο, η υποκατάσταση με λεωφορεία θα δημιουργούσε
ταλαιπωρία στους επιβάτες, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα επιλογής εναλλακτικών οδικών
συνδέσεων σε τακτική βάση.

Για το έργο ‘’Ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής
σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα’’, η διαγωνιστική διαδικασία για την
ανάδειξη αναδόχου κατασκευής δεν έχει ολοκληρωθεί.

Η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ με την 3762/10.07.2020 Απόφασή του Διοικητικού Συμβουλίου έχει απορρίψει
το σύνολο των προσφορών των συμμετεχουσών εταιρειών στον διαγωνισμό.

Διανομή μέσω ‘ΙΡΙΔΑ’ με UID: 5f980da45a2bb5aa27e89609 στις 10/12/20 09:37
2
Οι εν λόγω εταιρείες έχουν υποβάλει ένδικα μέσα κατά της Απόφασης τα οποία συζητήθηκαν
τη Δευτέρα 26.10.2020 ενώπιον της αρμόδιας αρχής του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Η
συνέχιση της διαδικασίας θα εξαρτηθεί από την έκδοση των αναμενόμενων δικαστικών
Αποφάσεων.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου της τρέχουσας
προγραμματικής περιόδου (ΣΠΕΜ 2005-2025), καθώς και στο υπό σύνταξη ‘’Επιχειρησιακό
Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών 2021-2027’’ περιλαμβάνονται τα παρακάτω έργα για την
ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου:

● Αναβάθμιση με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα
Πλατύ- Έδεσσα-Φλώρινα/Νέος Καύκασος

● Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας στο τμήμα “Φλώρινα-
Κρυσταλλοπηγή / Αεροδρόμιο Καστοριάς” για τη σύνδεση με το Πόγραδετς

● Νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα
● Κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα-Κοζάνη

Τα ανωτέρω έργα περιλαμβάνονται και στον αναθεωρημένο ‘’Σχεδιασμός 2020 ΕΡΓΟΣΕ’’ που
εγκρίθηκε με την 3706/04.03.2020 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Εσωτερική διανομή:
Ιδιαίτερο Γραφείο Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών

Ο Υπουργός

Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής

Πίνακας αποδεκτών

1. Βουλευτής κ. Παπαδόπουλος Αθανάσιος
2. Βουλευτής κ. Αθανασίου Αθανάσιος
3. Βουλευτής κ. Αλεξιάδης Τρύφωνας
4. Βουλευτής κ. Κασιμάτη Ειρήνη
5. Βουλευτής κ. Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
6. Βουλευτής κ. Κόκκαλης Βασίλειος
7. Βουλευτής κ. Λάππας Σπυρίδων
8. Βουλευτής κ. Μάλαμα Κυριακή
9. Βουλευτής κ. Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
10. Βουλευτής κ. Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
11. Βουλευτής κ. Ραγκούσης Γιάννης
12. Βουλευτής κ. Σκουρολιάκος Παναγιώτης
13. Βουλευτής κ. Τελιγιορίδου Ολυμπία
14. Βουλευτής κ. Τζούφη Μερόπη
15. Βουλευτής κ. Φωτίου Θεανώ
16. Βουλευτής κ. Χρηστίδου Ραλλία