«Ανησυχητική» έρευνα για τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά την πανδημία

Τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά την πανδημία μπορεί να έχουν μειωμένες, ίσως και σε σημαντικό βαθμό, λεκτικές και γενικά γνωστικές επιδόσεις, σε σχέση με όσα είχαν γεννηθεί προ κορωνοϊού, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική έρευνα.

Τα πρώτα χρόνια στη ζωή ενός παιδιού θεωρούνται κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νου του, αλλά τα «παιδιά της πανδημίας» που συχνά είχαν περιορισμένα ερεθίσματα στο σπίτι και λιγότερες αλληλεπιδράσεις με το ευρύτερο περιβάλλον εκτός σπιτιού, φαίνεται να εμφανίζουν αρκετά χαμηλότερες επιδόσεις στα τεστ γνωστικής ανάπτυξης.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπράουν του Ρόουντ Άιλαντ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Παιδιατρικής Σον Ντεόνι, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική επιστημονική δημοσίευση), σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν», μελέτησαν 672 παιδιά, από τα οποία τα 309 είχαν γεννηθεί πριν την πανδημία και τα υπόλοιπα κατά τη διάρκειά της.

Τι έδειξε η έρευνα για τον μέσο δείκτη νοημοσύνης;

«Δεν πρόκειται για αμελητέα διαφορά. Συνήθως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο, παρά στις μείζονες γνωστικές διαταραχές», δήλωσε ο δρ. Ντεόνι. Άγνωστο παραμένει κατά πόσο αυτές οι χαμηλότερες νοητικές επιδόσεις θα έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Επίσης, είναι ασαφές αν η κατάσταση είναι χειρότερη στις φτωχότερες χώρες.

πηγή :https://www.aftodioikisi.gr/koinonia/anisychitiki-ereyna-gia-ta-paidia-poy-gennithikan-kata-tin-pandimia/?fbclid=IwAR2HSWZA1cna8Fpp_KTxxqU8Q5oXwsW8-cbZSiX0bK8vKWGirpgVn8qM35Y