TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Τεχνολογία

Αυτό είναι το αληθινό πρόσωπο μιας μούμιας – Το αναπαρέστησαν οι επιστήμονες

Αυγ 21, 2024
in Τεχνολογία
Αυτό είναι το αληθινό πρόσωπο μιας μούμιας – Το αναπαρέστησαν οι επιστήμονες
Share on FacebookShare on Twitter

«Γενικά, υπάρχει συμβατότητα μεταξύ όλων των δεδομένων, με μικρές διαφορές, οπότε το τελικό πρόσωπο είναι μια παρεμβολή όλων των πληροφοριών» δήλωσε ο Cicero Moraes, Βραζιλιάνος ειδικός στα γραφικά

Αυτό είναι το αληθινό πρόσωπο μιας μούμιας - Το αναπαρέστησαν οι επιστήμονες
Sahar Saleem μέσω Pen News
Το πραγματικό πρόσωπο μιας αρχαίας αιγυπτιακής μούμιας που πέθανε ουρλιάζοντας από την αγωνία μπορεί να δει κανείς για πρώτη φορά μετά από 3.500 χρόνια, αφού οι επιστήμονες ανακατασκεύασαν το ομοίωμά της.
Γνωστή ως η Γυναίκα που Ουρλιάζει, η μούμια βρέθηκε το 1935 στο Deir Elbahari της Αιγύπτου, στον οικογενειακό τάφο του βασιλικού αρχιτέκτονα, Senmut.
Ασυνήθιστο για μια μούμια, να παραμένουν τα όργανά της μέσα της, γι’ αυτό και επί μακρόν πίστευαν ότι το στόμα της έμεινε ανοιγμένο από απρόσεκτους ταριχευτές.

Αλλά μετά από μια πρόσφατη μελέτη που αποκάλυψε ότι ένας βασανιστικός θάνατος ευθύνεται για την παραμορφωμένη έκφρασή της, οι επιστήμονες αποφάσισαν να ξαναφτιάξουν το ζωντανό της πρόσωπο.

Ο Cicero Moraes, ο Βραζιλιάνος ειδικός στα γραφικά που βρίσκεται πίσω από την ανακατασκευή, δήλωσε ότι το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα «ευχάριστο πρόσωπο» που φτιάχτηκε συνδυάζοντας διάφορες προσεγγίσεις.
moumia5.jpg

Ο ίδιος είπε: «Χρησιμοποίησα μια τεχνική που συνδυάζει στοιχεία από τις παραδοσιακές σχολές ανακατασκευής προσώπου με νέες προσεγγίσεις που βασίζονται σε δεδομένα αξονικής τομογραφίας από ζωντανούς ανθρώπους.

«Οι προβολές αυτές μας επιτρέπουν να ανακαλύψουμε τα χωρικά όρια δομών όπως το αυτί, τα μάτια, η μύτη, το στόμα και άλλα παρόμοια.

«Επιπλέον, ορισμένες δομές εντοπίζονται επίσης στο προφίλ, όπως η μύτη και το πλάγιο πρόσωπο. Τα δεδομένα συμπληρώνονται από την τεχνική ανατομικής παραμόρφωσης, όπου το κεφάλι ενός εικονικού ψηφιακού δότη προσαρμόζεται στο κρανίο που πρόκειται να προσεγγιστεί.

«Γενικά, υπάρχει συμβατότητα μεταξύ όλων των δεδομένων, με μικρές διαφορές, οπότε το τελικό πρόσωπο είναι μια παρεμβολή όλων των πληροφοριών».

Ο κ. Moraes δημιούργησε διάφορες εκδοχές του προσώπου. Η μία είναι αντικειμενική, με τα μάτια κλειστά και σε κλίμακα του γκρι για να αποφύγει να κάνει
κρίσεις σχετικά με τον τόνο του δέρματος ή το χρώμα των ματιών.

Μια άλλη είναι πιο υποκειμενική, δείχνοντας τη γυναίκα όπως θα μπορούσε να έχει εμφανιστεί στη ζωή, σε χρώμα, φορώντας την περούκα με την οποία θάφτηκε.
Και μια τρίτη αποτυπώνει την κραυγή της, αποκαλύπτοντας πώς θα μπορούσε να έμοιαζε όταν θάφτηκε για πρώτη φορά.

Ο κ. Moraes γνωρίζει ότι η επιλογή της απόχρωσης του δέρματός του μπορεί να αποδειχθεί αμφιλεγόμενη στις τελευταίες απεικονίσεις.

Ο ίδιος δήλωσε: «Το θέμα του χρώματος του δέρματος των αρχαίων Αιγυπτίων αποτελεί πηγή πολλών αντιπαραθέσεων, με τη συζήτηση να μετατοπίζεται από το επιστημονικό στο πολιτιστικό και πολιτικό επίπεδο.»

«Για να αποφύγω αυτά τα προβλήματα, αναζήτησα μια προσέγγιση που βασίζεται σε δημοσιεύσεις επί του θέματος, σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από μελέτες τοπικών ομάδων και στην αρχαία αιγυπτιακή τέχνη».

Η Σαχάρ Σαλίμ του Πανεπιστημίου του Καΐρου, επικεφαλής της πρόσφατης μελέτης για την «γυναίκα που ουρλιάζει», κατηγόρησε έναν πτωματικό σπασμό για την οδυνηρή έκφραση της μούμιας.
moumia-3.jpg
moumia4.jpg

«Είχε ταριχευθεί με ακριβό, εισαγόμενο ταριχευτικό υλικό», δήλωσε η Dr Σαλίμ. «Αυτό, καθώς και η καλοδιατηρημένη εμφάνιση της μούμιας, έρχονται σε αντίθεση με την παραδοσιακή πεποίθηση ότι η αποτυχία αφαίρεσης των εσωτερικών οργάνων της υποδηλώνει κακή μουμιοποίηση».

Συνέχισε λέγοντας: «Η κραυγαλέα έκφραση του προσώπου της μούμιας σε αυτή τη μελέτη θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως πτωματικός σπασμός, υπονοώντας ότι η γυναίκα πέθανε ουρλιάζοντας από την αγωνία ή τον πόνο.»

«Αυτή η μουμιοποιημένη γυναίκα που ουρλιάζει είναι μια πραγματική «χρονοκάψουλα» του τρόπου με τον οποίο πέθανε, αποκαλύπτοντας μερικά από τα μυστικά των μουμιοποιήσεων».

Η αιτία του οδυνηρού θανάτου της, ωστόσο, έχει χαθεί στην ιστορία. Χρησιμοποιώντας υπέρυθρη φασματοσκοπία μετασχηματισμού Fourier στα λείψανα, η δρ Σαλίμ και οι συνεργάτες της αποκάλυψαν ότι το σώμα ταριχεύτηκε με άρκευθο και λιβάνι.

Αυτά ήταν δαπανηρά, με το πρώτο να εισάγεται από την Ανατολική Μεσόγειο και το δεύτερο από την Ανατολική Αφρική ή τη Νότια Αραβία.

Η μούμια φορούσε επίσης περούκα από ίνες χουρμαδιάς, οι οποίες είχαν υποστεί επεξεργασία με χαλαζία, μαγνητίτη και κρυστάλλους αλβίτη.

Αυτό έγινε πιθανότατα για να σκληρύνει τις μπούκλες και να τις κάνει μαύρες, ένα χρώμα που θεωρούσαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ότι αντιπροσώπευε τη νεότητα, δήλωσε η Δρ Σαλίμ.

Η ίδια πρόσθεσε: «Οι σημειώσεις της ανασκαφής αναφέρουν ότι φορούσε δύο δαχτυλίδια με σκαραβαίους από ίασπη τοποθετημένους σε χρυσό και ασήμι αντίστοιχα.

«Το υλικό που χρησιμοποιείται για αυτά τα φυλαχτά και τα κοσμήματα υποδηλώνει τον πλούτο και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση του ατόμου».

Το φέρετρο της γυναίκας δεν την αναγνώριζε ονομαστικά, αλλά ο τόπος ταφής της κοντά στον επιτάφιο ναό της μεγάλης γυναίκας φαραώ Χατσεπσούτ προσφέρει ένα στοιχείο.

Είχε ταφεί μαζί με τους γονείς του Σενμούτ, επόπτη των βασιλικών έργων και αρχιτέκτονα του ναού, ο οποίος φημολογείται ότι ήταν εραστής της φαραώ.

«Ήταν πιθανότατα ένα στενό μέλος της οικογένειας του Σενμούτ για να μοιραστεί την αιώνια ανάπαυση των γονιών του», δήλωσε η Δρ Σαλίμ.

Ο κ. Moraes επαίνεσε τη Δρ Σαλίμ και τη συν-συγγραφέα της, Σαμία Ελ Μεργκάνι του αιγυπτιακού Υπουργείου Τουρισμού και Αρχαιοτήτων, για το «εμπνευσμένο» έργο τους.

Είπε χαρακτηριστικά: «Μου αρέσουν πραγματικά δύο πράγματα, να διαβάζω επιστημονικές εργασίες και να τις γράφω».

«Είχα την ευκαιρία να διαβάσω την εργασία που δημοσίευσαν οι Σαλίμ & η Ελ Μεργκάνι, οι οποίοι παρείχαν τα λεπτομερή στοιχεία της ανακάλυψης, υπό την άδεια Creative Commons.

«Αποφάσισα να κάνω το δικό μου κομμάτι, δίνοντας ένα πρόσωπο στην ανακάλυψη».

Ο κ. Moraes δημοσίευσε τη μελέτη του στο περιοδικό OrtogOnLineMag.

Πηγή: Daily Star

πηγή :https://www.newsbomb.gr/technologia/story/1576640/to-alithino-prosopo-tis-moymias-tis-gynaikas-pou-ourliazei-telika-apokalyfthike

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Χάρτες Google: Η άγνωστη αλλά πρακτική λειτουργία πλοήγησης
Τεχνολογία

Χάρτες Google: Η άγνωστη αλλά πρακτική λειτουργία πλοήγησης

Απρ 23, 2025
WhatsApp: Πώς θα καταλάβετε ότι σας «μπλόκαραν»
Τεχνολογία

WhatsApp: Πώς θα καταλάβετε ότι σας «μπλόκαραν»

Απρ 22, 2025
Αν έχετε αυτή την εφαρμογή σβήστε την αμέσως από το κινητό σας – Θα σας αδειάσει τον λογαριασμό
Τεχνολογία

Αν έχετε αυτή την εφαρμογή σβήστε την αμέσως από το κινητό σας – Θα σας αδειάσει τον λογαριασμό

Απρ 21, 2025
Τέσσερις μικροί πλανήτες ανακαλύφθηκαν σε τροχιά γύρω από το κοντινότερο άστρο στη Γη
Τεχνολογία

Τέσσερις μικροί πλανήτες ανακαλύφθηκαν σε τροχιά γύρω από το κοντινότερο άστρο στη Γη

Απρ 20, 2025
TikTok: Νέα λειτουργία για την προστασία των εφήβων – Πώς θα τους επιτηρούν οι γονείς
Τεχνολογία

TikTok: Νέα λειτουργία για την προστασία των εφήβων – Πώς θα τους επιτηρούν οι γονείς

Απρ 19, 2025
NASA: Πώς θα «φωτογραφίσει» το Big Bang με την αποστολή SPHEREx
Τεχνολογία

NASA: Πώς θα «φωτογραφίσει» το Big Bang με την αποστολή SPHEREx

Απρ 18, 2025
Next Post
Σταματά το πόλο η Νικόλ Ελευθεριάδου

Σταματά το πόλο η Νικόλ Ελευθεριάδου

Σχολεία 2024: Τέλος αυτά τα 7 βιβλία από τον Σεπτέμβριο

Σχολεία 2024: Τέλος αυτά τα 7 βιβλία από τον Σεπτέμβριο

Διεθνείς ομάδες αστρονομίας ετοιμάζουν ρολόι για να μετράνε την ώρα στο φεγγάρι

Διεθνείς ομάδες αστρονομίας ετοιμάζουν ρολόι για να μετράνε την ώρα στο φεγγάρι

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd