6 οχήματα χωρίς οδηγό στους δρόμους των Τρικάλων από τον Σεπτέμβριο

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να κυκλοφορήσουν στα Τρίκαλα τα οχήματα χωρίς οδηγό. Έτσι τα «Τρίκαλα, θα γίνουν ο πρώτος παγκόσμιος πιλότος για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων μέσων μαζικής μεταφοράς ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ σε αστικό περιβάλλον» στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2, όπως αναφέρθηκε κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο Τρικκαίων.

Της Βιβής Μαργαρίτη

Πρόκειται για ένα εγχείρημα το οποίο χαρακτηρίστηκε θαρραλέο, ως ένα παράθυρο στο μέλλον, το οποίο θα είναι παρόλα αυτά «περίεργο» αφού και μόνο στο άκουσμα ότι θα κυκλοφορεί ένα όχημα χωρίς οδηγό τραβάει την προσοχή. Ενδεικτική είναι η φράση του Δημάρχου Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου που είπε μεταξύ άλλων: «τρέμω στην ιδέα όταν σκέφτομαι τι θα πουν – ειδικά οι ηλικιωμένοι – όταν δουν ένα λεωφορείο στην πόλη χωρίς οδηγό και πως αυτό, θα μπορέσει να κινηθεί σε μια πόλη με ποδήλατα, αυτοκίνητα, λεωφορεία και …λαϊκή αγορά».

Η διαδρομή

Λειτουργικά

Το συνολικό μήκος της διαδρομής αναμένεται να φτάσει τα 3,7 χιλιόμετρα, ενώ οι στάσεις μετεπιβίβασης θα ανέρχονται σε 14. Θα υπάρχει ο μεγάλος βρόχος μήκους 3,170 μ., ο μικρός βρόχος μήκους 2,300 μ. και η ενδιάμεση τουριστική γραμμή” μήκους 550 μ. Η γραμμή θα είναι σε λειτουργία 5 ημέρες (Τρίτη έως Σάββατο) και σε 4 μεταφορικές διασυνδέσεις: κεντρικός τερματικός σταθμός αστικών λεωφορείων και υπεραστικών λεωφορείων, υπόγειο και υπαίθριο parking.

Χρονοδιάγραμμα

Σε ό,τι αφορά στο χρονοδιάγραμμα το Φεβρουάριο του 2015 αναμένεται να επισκεφτεί την πόλη των Τρικάλων η διαχειριστική επιστημονική ομάδα του προγράμματος, ώστε να εξετάσει την προτεινόμενη διαδρομή, να εντοπίσει τις υφιστάμενες δυσκολίες και να προτείνει πρακτικές λύσεις.

Η επιλογή των Τρικάλων

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή της Ελλάδος (ανάμεσα σε 11 χώρες) και συγκεκριμένα του Δήμου Τρικκαίων ως φορέα υλοποίησης του ερευνητικού προγράμματος που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας όσο και της βιομηχανίας, ήταν η πρωτοβουλία του αρμόδιου Υφυπουργού κου Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ως αποτέλεσμα, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει πρωτοστατήσει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας ήδη καταθέσει Σχέδιο Νόμου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το οποίο προβλέπει την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων (χωρίς οδηγό) στους ελληνικούς δρόμους, ξεπερνώντας το υφιστάμενο ευρωπαϊκό κενό του νομικού πλαισίου.

Δηλώσεις

«Όταν ήρθα στα Τρίκαλα – πρώτη φορά – το 2008 τότε η πόλη και η e-Trikala A.E. ξεκινούσε δειλά τα έργα ευρυζωνικότητας. Ο σημερινός Δήμαρχος και τότε Αντιδήμαρχος είχε ξεκινήσει το πρώτο Ασύρματο Δίκτυο της πόλης με ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση στο διαδίκτυο. Σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, βρίσκω την πόλη να καινοτομεί σε παγκόσμιο επίπεδο με την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς χωρίς οδηγό. Από την πλευρά μoυ, σαν σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα ευρυζωνικότητας, σας προτρέπω να συνεχίσετε» ανέφερε ο Crister Mattson, Σύμβουλος Ε.Ε. σε θέματα ευρυζωνικότητας (Acreo, Σουηδία) κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου.
Ο Γιάννης Καρασεϊτανίδης εκ μέρους του ΕΠΙΣΕΥ εξήγησε τις τεχνικές λεπτομέρειες του προγράμματος και τη διαδικασία προετοιμασίας των υποδομών της πόλης για την υποδοχή του πιλότου.Στόχος, όπως είπε, είναι την 1η Σεπτεμβρίου του 2015, 6 οχήματα να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων.
«Τολμούμε με την καινοτομία και την έρευνα», είπε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Τρικκαίων και «δεν διστάζουμε να εφαρμόζουμε νέες “πράσινες” οικολογικές λύσεις» επισήμανε ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της e-Trikala A.E. Χριστόφορος Ρόμπος, ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως το μεγάλο πιλότο του έργου, στη Λωζάνη προ 2 εβδομάδων, κι ανάγνωσε την επιστολή που έστειλε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος δεν κατέστη δυνατό να παραστεί στην εκδήλωση.