TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Featured

Φωτογραφίζοντας καλλιτεχνικά τον ανθρώπινο μόχθο, σε έκθεση στο Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό

Απρ 6, 2025
in Featured, slider, Πολιτισμός
Φωτογραφίζοντας καλλιτεχνικά τον ανθρώπινο μόχθο, σε έκθεση στο Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό
Share on FacebookShare on Twitter

Στο Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό (Μουσείο Τσιτσάνη) τελέστηκαν τα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας  “Ο  μόχθος για το κάρβουνο”  της κ. Καίτης Παπαναούμ.

Αρχικά, ο αρχιτέκτονας – φωτογράφος κ. Σωτήρης Αθανασιάδης (ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Φωτογραφίας Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης/ΛεΦΚιΘ) παρουσιάζοντας τη δημιουργό, αναφέρθηκε πώς γνωρίστηκαν συναδελφικά και πώς την ώθησε να ασχοληθεί με την καλλιτεχνική φωτογραφία, πριν από τριάντα χρόνια…

Δίνοντας στη συνέχεια, συνοπτικά, το πλαίσιο στο οποίο εξελίχθηκε η φωτογραφική της δημιουργία στη Θεσσαλονίκη, ο ομιλητής περιέγραψε την αλματώδη ανάπτυξη της φωτογραφίας στην πόλη, από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα: Από τη δραστηριότητα αρχικά των ξένων πολιτιστικών αποστολών (Αμερικανικό Κέντρο, Ινστιτούτα Γαλλικό, Ιταλικό & Goethe), τις ιδιωτικές Gallery “Ειρμός”, “Κοχλίας”, «Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία “Τέχνη”», «Διαγώνιος» αλλά και άλλων φορέων, όπως οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, το Τεχνικό Επιμελητήριο, η “ΧΑΝΘ”,  κ.ά.

Σε μία υγιή “αντίδραση” της πόλης προς την κυριαρχία της «Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας» στην Αθήνα (αλλά και της ομοσπονδιακής διάρθρωσής της…) ήδη από το 1950, η Θεσσαλονίκη είχε μία δημιουργική  ανεξάρτητη απάντηση στη Φωτογραφία (1979), με τη σχεδόν ταυτόχρονη λειτουργία της ΛεΦΚιΘ (1ης Λέσχης), της Gallery «Φωτοθήκη» του Γιάννη Βανίδη και του μηνιαίου περιοδικού/& εκδόσεων «Φωτογραφία» του Σταύρου Μωρεσόπουλου, καθώς και η «Παράλλαξη».

Τις δεκαετίες 1980 και 1990 ακολούθησαν η ίδρυση πλήθους άλλων περιφερειακών φωτογραφικών συλλογικών φορέων (“Φωτογραφικό Κέντρο Θεσ/κης”, “Φωτο-Είδωλο”, “F14”, “Φωτοπόροι”) αλλά και Festival (όπως “Συγκυρία”, “Αντίθεση” κ.ά.) και, τελικά βέβαια, η ίδρυση και λειτουργία του «Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης», επίσημου κρατικού φορέα για την Φωτογραφία στην Ελλάδα!

Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στην κ. Παπαναούμ, με βάση αυτά τα δεδομένα, να ασχοληθεί πολύπλευρα με όλη αυτή την ποικίλη προσφορά γνώσης και έκφρασης στη φωτογραφία, να ενημερωθεί για θέματα ιστορίας της και εφαρμοσμένης τεχνικής, καλλιτεχνικών τάσεων και να αναπτύξει το προσωπικό της στίγμα… Μέσα από σεμινάρια, εκθέσεις, εβδομαδιαίες συζητήσεις, φωτογραφικά safari, προβολές και εργαστήρια στην αναλογική και (αργότερα) ψηφιακή φωτογραφία, διαμόρφωσε ένα ιδιαίτερο style, που εμπλουτίσθηκε και από το “πάθος” της για τα ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στη συνέχεια μίλησε και η ίδια για το θέμα της έκθεσης, δίνοντας πολύπλευρες πληροφορίες για τη σωζόμενη παραδοσιακή διαδικασία της παραγωγής του ξυλοκάρβουνου, την πρώτη ύλη των “καμινιών”, τις περιοχές που απαντώνται (ακόμη…), το χρονικό διάγραμμα ολοκλήρωσης της παραγωγής, τους κινδύνους υγείας για τους εργαζόμενους… Αναφέρθηκε ακόμη στις δύσκολες και ανθυγιεινές συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η φωτογράφιση της εργασίας τους καθώς και στη χαρά τους όταν πήραν στα χέρια τους τυπωμένες τις φωτογραφίες τους!

Η καλλιτεχνική επιτυχία της έκθεσης συνοψίζεται:

  • στη λεπτομερή χρονικά καταγραφή των σταδίων παραγωγής, με τη ροή συνεχόμενης “αφήγησης”
  • στην περιγραφή της κοπιώδους προσπάθειας των εργατών,
  • στην απόδοση της ”ατμοσφαιρικότητας” του περιβάλλοντος  εργασίας,
  • στην επιλογή της ασπρόμαυρης ή/και έγχρωμης απεικόνισης.

Οι προσφωνήσεις έκλεισαν με τις ελικρινείς ευχαριστίες προς την Εφορεία Αρχαιοτήτων Τρικάλων για τη διάθεση του χώρου αλλά και τις φιλότιμες προσπάθειες και συνεισφορές των κ. Θανάση Τσουκνίδα και Στέλιου Καραγιώργου, στην προετοιμασία και την οργάνωση της έκθεσης.

  •  Διάρκεια Έκθεσης1 – 13 Απριλίου 2025, ώρες 09:30 – 15:30 καθημερινά
Tags: ΕΚΘΕΣΗΠΑΠΑΝΑΟΥΜΤρίκαλα
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Βραδινός συμβολικός περίπατος στα Τρίκαλα για την Παγκόσμια Ημέρα Ευχής
Featured

Βραδινός συμβολικός περίπατος στα Τρίκαλα για την Παγκόσμια Ημέρα Ευχής

Απρ 24, 2025
Έφυγε από τη ζωή ο τ. Δήμαρχος Μουζακίου Θεοδόσης Καφφές
Featured

Έφυγε από τη ζωή ο τ. Δήμαρχος Μουζακίου Θεοδόσης Καφφές

Απρ 24, 2025
Το «Δ των Δικαιωμάτων» ζωντάνεψε στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας
Πολιτισμός

Το «Δ των Δικαιωμάτων» ζωντάνεψε στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας

Απρ 24, 2025
Σήμερα Γιορτάζουν
Πολιτισμός

Σήμερα Γιορτάζουν

Απρ 24, 2025
Νέες παρεμβάσεις για αγρότες και κατοίκους σε Πρίνος και Καλονέρι από τον Δήμο Τρικκαίων
Featured

Νέες παρεμβάσεις για αγρότες και κατοίκους σε Πρίνος και Καλονέρι από τον Δήμο Τρικκαίων

Απρ 24, 2025
Γεύση και παράδοση στο Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης
Featured

Γεύση και παράδοση στο Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης

Απρ 24, 2025
Next Post
“Η Σταχτοπούτα αλλιώς…” από το Θεατρικό Εργαστήρι Νέων του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων

“Η Σταχτοπούτα αλλιώς...” από το Θεατρικό Εργαστήρι Νέων του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων

Αντεπιτίθεται ο Νίκος Πλακιάς: «Θα με βρουν απέναντι όσοι εργαλειοποιούν τα Τέμπη – Παραμένω πιστός στη μνήμη των 57 ψυχών»

Αντεπιτίθεται ο Νίκος Πλακιάς: «Θα με βρουν απέναντι όσοι εργαλειοποιούν τα Τέμπη – Παραμένω πιστός στη μνήμη των 57 ψυχών»

Αναστάτωση στο κέντρο του Βόλου – Γυναίκα ξάπλωσε στη μέση του δρόμου

Αναστάτωση στο κέντρο του Βόλου – Γυναίκα ξάπλωσε στη μέση του δρόμου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd