Τρία νέα σχέδια του ERASMUS+ θα υλοποιηθούν στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων μέχρι το 2018. Τα σχέδια αυτά παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο σχολικό αμφιθέατρο.
Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων διοργάνωσε ημερίδα, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016, στις 18:30, στο χώρο του σχολικού αμφιθεάτρου, με θέμα την παρουσίαση των τριών νέων εγκεκριμένων σχεδίων του προγράμματος Erasmus+που πρόκειται να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2016-2018. Πλήθος εκλεκτών καλεσμένων από το χώρο της Εκπαίδευσης, όπως η αξιότιμη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων κα Βασιλική Κάκλα, ο Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων κ. Αντώνιος Μπλιούμης, διοικητικοί εκπρόσωποι τμημάτων της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης, Διευθυντές Επαγγελματικών Λυκείων και Γυμνασίων του Νομού και του Εργαστηριακού Κέντρου Τρικάλων, εκπαιδευτικοί καθώς και εκπρόσωπος της αναπτυξιακής εταιρείας e-trikala παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την εκδήλωση.
Ακολούθησε ο κ. Αθανάσιος Βράντζας,ο οποίος με μια σύντομη αναδρομή στην τελευταία επταετία, παρουσίασε την αρχή και την εξέλιξη του όμορφου αυτού “ταξιδιού” όπως χαρακτηριστικά το περιέγραψε,κάνοντας ιδιαίτερη μνείαστο Διευθυντή κ. Βαρσάνη για την αμέριστη συμπαράσταση, στήριξη και συνδρομή του στην όλη επιτυχημένη πορεία. Στη συνέχεια ο κ. Βράντζας παρουσίασε το νέο εγκεκριμένο σχέδιο ΚΑ1 με τίτλο “ Έξυπνα Συστήματα Ελέγχου Οχημάτων – Ρομποτική”που θα πραγματοποιηθεί στη Μπολόνια και τη Βαρκελώνη σε δύο ροές κινητικότητας για κατάρτιση 30 μαθητών και δύο ροές κινητικότητας για κατάρτιση και επιμόρφωση 8 εκπαιδευτικών του σχολείου. Αναφέρθηκε στη σύλληψη της ιδέας του σχεδίου,εμπνευσμένης από το φιλόδοξο και πρωτοποριακό πρόγραμμα που υλοποίησε πρόσφατα η Αναπτυξιακή ΑΕ ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων e-Trikala AE και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών “ΕΠΙΣΕΥ”:‘CityMobil2 – Citiesdemonstratingcyberneticmobility’ που αφορούσε στη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε Αστικό Περιβάλλον με πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Επισημάνθηκαν οι οκτώ τάσεις του μέλλοντος και η ανάγκη επαγγελματικής εξοικείωσης και κατάρτισης με προοπτική μελλοντικής απασχόλησης σε ένα δυναμικό τομέα με αναπτυξιακές διαστάσεις που αποτελεί γέφυρα μετάβασης προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Τέλος, έγινε περιγραφή των πολύ σημαντικών αποτελεσμάτωνπου αναμένονται να επιτευχθούν με την υλοποίηση του σχεδίου.
Το δεύτερο εγκεκριμένο σχέδιο ΚΑ219 με τίτλο: Power @ppYourLearningSkills (P@LS) – “ Ενεργοποιήστε τις μαθησιακές σας δεξιότητες με τον προγραμματισμό εφαρμογών ”,που αποτελεί στρατηγική σύμπραξη διετούς διάρκειας μεταξύ έξι ευρωπαϊκών σχολείων στην Ελλάδα, την Τουρκία, την Ουγγαρία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία, παρουσίασε η υπεύθυνη του έργου κα Αικατερίνη Μπαντέκα. Πρόκειται για ένα σχέδιο που συντονίζει το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων. Υποβλήθηκε το Μάρτιο του 2016, συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία και κατατάχθηκε έκτο στο σύνολο των μόλις 19 εγκεκριμένων σχεδίων ΚΑ2 από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού ανάμεσα σε μεγάλους εκπαιδευτικούς φορείς τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Το σχέδιο αφορά στη δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών για Androidσυσκευές με εκπαιδευτικό περιεχόμενο και θα συνδέεται με συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Ο προγραμματισμός θα γίνει μέσω του ελεύθερου και ανοικτού περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμούAppInventor, που είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για αρχάριους στον προγραμματισμό χρήστες και βελτιστοποιημένο για εκπαιδευτική χρήση.Μέσα από το έργο P@LSδίνεται προτεραιότητα στην ανάγκη απόκτησης ή ενίσχυσης του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών, στην επιτακτική ανάγκη μετασχηματισμού του σχολείου με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και τέλος στη δυνατότητα απόκτησης αυτοπεποίθησης,εφευρετικότητας και ανταγωνιστικότητας σε ένα κόσμο όπου κυριαρχεί η υπολογιστική σκέψη. Κάθε διδακτικό σενάριο προγραμματισμού μιας εφαρμογής θα είναι σχεδιασμένο και υλοποιημένο από μαθητές και εκπαιδευτικούς, θα διδάσκεται και θα παραδίδεται στα μέλη της σύμπραξης και θα αξιολογείται με συγκεκριμένους ποιοτικούς δείκτες. Οι δημιουργίες που θα προκύψουν από τη συνεργασία θα αποτελέσουν συλλογή εκπαιδευτικού υλικού, άμεσα αξιοποιήσιμου όχι μόνο από τους συμβαλλόμενους φορείς αλλά και από ένα ευρύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών οργανισμών που θα γίνουν αποδέκτες των αποτελεσμάτων της σύμπραξης.
Η ημερίδα έληξε με την ευγενική παρέμβαση της καςΒ. Κάκλα, η οποία συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς του Εσπερινού ΕΠΑΛ για την αξιόλογη προσπάθειά τους αλλά και τη διάθεσή τους να μοιραστούν την καλή πρακτική, την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους και με άλλους συναδέλφους τους.