ΟΤΑΝ Ο «ΚΟΦΤΗΣ» ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Οι αλλαγές που πέρασε η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι για τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία και οι επιπτώσεις τους.


Τι διατηρείται;
Το αντιδραστικό περιεχόμενο του σχολείου, με την παροχή αποσπασματικών δεξιοτήτων αντί για στέρεα γνώση, τα σχολικά βιβλία γεμάτα ψέματα και ανακρίβειες, το άγχος και η παραπαιδεία να ξεκινούν όλο και νωρίτερα και να εντείνονται όσο ανεβαίνει τις τάξεις ο μαθητής κ.ο.κ. Κι όχι απλά μένουν ίδια όλα αυτά, αλλά θα ενταθούν κιόλας, όπως φαίνεται από τα πορίσματα του κυβερνητικού διαλόγου για την Παιδεία.Στις 12 Σεπτέμβρη χτύπησε  το πρώτο κουδούνι για εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές στα σχολεία όλης της χώρας. Η νέα σχολική χρονιά διατηρώντας από τη μια μεριά όλα τα μεγάλα προβλήματα για τη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών φέρνει  από την άλλη μια σειρά αλλαγές στα σχολεία.

Αυτό που αλλάζει όμως  είναι ότι η κυβέρνηση φρόντισε από την άνοιξη μέχρι το τέλος του καλοκαιριού να περάσει μια σειρά υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα  προκειμένου να εξασφαλίσει λιγότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρσι. Φέτος και πάλι οι μόνιμες ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό θα καλυφθούν με χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, με αναπληρωτές. Όμως και σε αυτούς έπρεπε να κάνει «οικονομία» το υπουργείο Παιδείας. Έτσι, στο όνομα της «ελάφρυνσης του προγράμματος των μαθητών» χαϊδεύοντας τα αυτιά των μαθητών και  των γονιών έκοψε διδακτικές ώρες από Δημοτικό και Γυμνάσιο προκειμένου να προσλάβει πολύ λιγότερους αναπληρωτές απ’ όσους θα χρειαζόταν με το περσινό πρόγραμμα.

Έτσι έχουμε τις ρυθμίσεις για τα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με τις οποίες

Αντίστοιχης λογικής μειώσεις έγιναν και στα Γυμνάσια.

  1. 1. Μειώνοντας ώρες από φιλολογικά μαθήματα, φυσικές επιστήμες, οικιακή οικονομία, πληροφορική και καταργώντας τα project ως αυτοτελή μαθήματα, εκτιμάται ότι το υπουργείο θα χρειαστεί φέτος 863 εκπαιδευτικούς λιγότερους στα Γυμνάσια όλης της χώρας.
  2. 2. Παράλληλα, με τις αλλαγές στις αναθέσεις των μαθημάτων, εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν μαθήματα για τα οποία δεν έχουν ειδικευτεί. Δηλαδή, προκειμένου να μην προσληφθούν οι απαιτούμενοι καθηγητές σε κάθε ειδικότητα, το υπουργείο δίνει τη δυνατότητα π.χ. τα Μαθηματικά (αν δε φτάνουν οι μαθηματικοί του σχολείου) να τα διδάσκουν οι φυσικοί, οι γεωλόγοι, ακόμα και οι μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι κ.ά., με τη δεύτερη και την τρίτη ανάθεση. `Η ακόμα την Ιστορία να τη διδάσκουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών με δεύτερη ανάθεση ή οι θεολόγοι (!) με τρίτη ανάθεση.
  3. 3. Επιπλέον, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μειώσεις εκπαιδευτικών μπορεί να προκύψουν και από τις νέες προϋποθέσεις που ορίστηκαν φέτος για τη δημιουργία τμημάτων ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, τμημάτων για τις ομάδες προσανατολισμού στα ΓΕΛ. Τα ελάχιστα όρια μαθητών που απαιτούνται για να δημιουργηθούν τμήματα «ειδικοτήτων» ή «προσανατολισμού» δυσκολεύουν τα μικρά σχολεία της επαρχίας, οδηγούν μαθητές σε «μετανάστευση» για να βρουν τα τμήματα που επιθυμούν και οδηγούνται σε συγχώνευση ή κλείσιμο κάποια τμήματα των σχολείων που μέχρι πέρσι λειτουργούσαν.

Για την κατάσταση στην Προσχολική Αγωγή

Με το βλέμμα στραμμένο στην εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, άρα και πόρων, είναι το υπουργείο Παιδείας και αναφορικά με τα νηπιαγωγεία. Με την υπουργική απόφαση στο τέλος του καλοκαιριού για το ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, καθιστά προαιρετική τη λειτουργία ολοήμερου τμήματος, δίνοντας τη δυνατότητα στο γονιό που έχει δηλώσει το παιδί του στο Ολοήμερο, να το παίρνει και πριν τις 4 μ.μ. κάποιες μέρες που χρειάζεται.  Καλό ακούγεται αυτό. Τι κρύβεται; Η υπουργική απόφαση, θέτει ως προϋπόθεση για τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος τη φοίτηση σε αυτό 5 τουλάχιστον μαθητών για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία, 10 μαθητών για τα διθέσια και 14 μαθητών για τα τριθέσια νηπιαγωγεία, ρύθμιση που ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις τμημάτων τώρα ή στο μέλλον. Ο αριθμός των παιδιών στο ολοήμερο τμήμα θα ελέγχεται κάθε μήνα και ορίζεται ξεκάθαρα ότι «όταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του». Με άλλα λόγια, ακόμα και στη μέση της χρονιάς καταργούνται ολοήμερα τμήματα, αν κάποιο μήνα εμφανιστούν να φοιτούν σε αυτά λιγότερα παιδιά απ’ όσα είχαν δηλωθεί στην αρχή της χρονιάς για Ολοήμερο. Κι αν αρρωστήσουν;

Επίσης απαιτείται για να φοιτούν τα παιδιά σε αυτά και οι δυο γονείς τους να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (πολύτεκνοι, με χρόνιες παθήσεις), αφήνοντας έτσι εκτός Ολοήμερων παιδιά λαϊκών οικογενειών σε καθεστώς μαύρης εργασίας, παιδιά μεταναστών κ.ά,

Τραγική θα παραμείνει η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή

Με το ίδιο πνεύμα των περικοπών έχει αντιμετωπίσει η κυβέρνηση και την πολύπαθη Ειδική Αγωγή.

  1. 1. Αρχικά ήρθε μια τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης, τα οποία υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες μέσα στα γενικά σχολεία. Σύμφωνα με αυτή, ο ειδικός δάσκαλος του Τμήματος Ένταξης, που πρόσφερε εξατομικευμένο πρόγραμμα σε κάθε παιδί το οποίο έβλεπε αρκετές φορές τη βδομάδα, γίνεται περιφερόμενος από τμήμα σε τμήμα σε όλο το σχολείο, μπορεί και σε συστεγαζόμενο ή θα είναι ένας εκπαιδευτικός για έως και πέντε παιδιά, σε δυο, τρία ή και περισσότερα σχολεία. Στην πράξη, η κυβέρνηση στρέφει τους γονείς να πληρώνουν οι ίδιοι ιδιώτες για να κάνουν την παράλληλη στήριξη των παιδιών τους μέσα στο σχολείο.
  2. Στην πορεία, με άλλη διάταξη, καταργήθηκε το δεύτερο Τμήμα Ένταξης που υπήρχε σε συγχωνευμένα σχολεία των 300 και πλέον παιδιών.
  3. Και τελευταία, με τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, η κυβέρνηση προκειμένου να καλύψει τα τεράστια κενά στα ειδικά σχολεία, τα ΚΕΔΔΥ, τα Τμήματα Ενταξης κ.ο.κ., ορίζει ότι μπορούν να προσλαμβάνονται σε αυτά και εκπαιδευτικοί χωρίς πιστοποιημένη ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, ώστε να χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικούς που τυχόν θα βγουν πλεονάζοντες.

Τι είναι φανερό; Ότι η κυβέρνηση αντί να καλύψει τα τεράστια κενά που έχουν δημιουργηθεί στην εκπαίδευση όλα τα τελευταία χρόνια, τα «κρύβει κάτω από το χαλί», τα εξαφανίζει αλλάζοντας το πρόγραμμα των σχολείων και κάνοντας «λάστιχο» τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς. Γιατί; Λόγω εξοικονόμησης εκπαιδευτικών κι όχι για τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Και αυτός ο «κόφτης» δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ, αλλά θα κρέμεται διαρκώς πάνω από τα σχολεία, πάνω από εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά. Η κυβέρνηση μπορεί να σερβίρει αυτή την πολιτική  σε ιλουστρασιόν περιτύλιγμα, όμως  εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν πρέπει να υποταχθούν, αλλά οφείλουν να προτάξουν τις σύγχρονες ανάγκες τους στη μόρφωση και στη ζωή.

ΚΑΙ  Υπάρχει δρόμος για τις ανάγκες μας. Όσο δεν τον επιλέγουμε θα χάνουμε κι άλλα! Είναι ο δρόμος που προτείνει το ΚΚΕ και δίνει απάντηση στο σήμερα.

Γιατί το ΚΚΕ προτείνει:

ΚΟΒ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ