TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Απόψεις

ΟΤΑΝ Ο «ΚΟΦΤΗΣ» ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Σεπ 14, 2016
in Απόψεις
Στον «Καιάδα» ρίχνονται οι μαθητές της ειδικής εκπαίδευσης
Share on FacebookShare on Twitter

Οι αλλαγές που πέρασε η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι για τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία και οι επιπτώσεις τους.


Τι διατηρείται;
Το αντιδραστικό περιεχόμενο του σχολείου, με την παροχή αποσπασματικών δεξιοτήτων αντί για στέρεα γνώση, τα σχολικά βιβλία γεμάτα ψέματα και ανακρίβειες, το άγχος και η παραπαιδεία να ξεκινούν όλο και νωρίτερα και να εντείνονται όσο ανεβαίνει τις τάξεις ο μαθητής κ.ο.κ. Κι όχι απλά μένουν ίδια όλα αυτά, αλλά θα ενταθούν κιόλας, όπως φαίνεται από τα πορίσματα του κυβερνητικού διαλόγου για την Παιδεία.Στις 12 Σεπτέμβρη χτύπησε  το πρώτο κουδούνι για εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές στα σχολεία όλης της χώρας. Η νέα σχολική χρονιά διατηρώντας από τη μια μεριά όλα τα μεγάλα προβλήματα για τη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών φέρνει  από την άλλη μια σειρά αλλαγές στα σχολεία.

Αυτό που αλλάζει όμως  είναι ότι η κυβέρνηση φρόντισε από την άνοιξη μέχρι το τέλος του καλοκαιριού να περάσει μια σειρά υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα  προκειμένου να εξασφαλίσει λιγότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρσι. Φέτος και πάλι οι μόνιμες ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό θα καλυφθούν με χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, με αναπληρωτές. Όμως και σε αυτούς έπρεπε να κάνει «οικονομία» το υπουργείο Παιδείας. Έτσι, στο όνομα της «ελάφρυνσης του προγράμματος των μαθητών» χαϊδεύοντας τα αυτιά των μαθητών και  των γονιών έκοψε διδακτικές ώρες από Δημοτικό και Γυμνάσιο προκειμένου να προσλάβει πολύ λιγότερους αναπληρωτές απ’ όσους θα χρειαζόταν με το περσινό πρόγραμμα.

Έτσι έχουμε τις ρυθμίσεις για τα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με τις οποίες

  • Όλοι οι μαθητές που φοιτούν σε 4θέσια και πάνω σχολεία θα σχολάνε καθημερινά στη 1.15 το μεσημέρι. Με τον τρόπο αυτό κόβονται 95 ώρες τη βδομάδα από ένα σχολείο 12θέσιο πρώην ΕΑΕΠ (δηλαδή με το παλιό «Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα», που όλοι οι μαθητές σχολούσαν στις 2 μ.μ.) και 43 ώρες από ένα κλασικό 12θέσιο ολοήμερο (όπου οι μαθητές Α’ και Β’ τάξης σχολούσαν στις 12.25 μ.μ.). Είναι προφανές ότι και μόνο από αυτή την αλλαγή, εξοικονομούνται για φέτος χιλιάδες εκπαιδευτικοί, κυρίως εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (μουσικής, πληροφορικής κλπ) που δίδασκαν τα ειδικά αντικείμενα πέραν του δασκάλου της κάθε τάξης.
  • Παράλληλα, δόθηκε η «δυνατότητα» (κυρίως για περιπτώσεις σχολείων απομακρυσμένων περιοχών) κάποια από τα μαθήματα ειδικοτήτων να τα διδάσκουν οι ίδιοι οι δάσκαλοι σε περίπτωση που δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
  • Επίσης αφού καταργείται ο υπεύθυνος δάσκαλος του ολοήμερου προγράμματος, οι ώρες του Ολοήμερου θα καλύπτονται ανάλογα με τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς της κάθε σχολικής μονάδας και οι δάσκαλοι του σχολείου θα περνούν από το Ολοήμερο εκ περιτροπής, συμπληρώνοντας το ωράριό τους.

Αντίστοιχης λογικής μειώσεις έγιναν και στα Γυμνάσια.

  1. 1. Μειώνοντας ώρες από φιλολογικά μαθήματα, φυσικές επιστήμες, οικιακή οικονομία, πληροφορική και καταργώντας τα project ως αυτοτελή μαθήματα, εκτιμάται ότι το υπουργείο θα χρειαστεί φέτος 863 εκπαιδευτικούς λιγότερους στα Γυμνάσια όλης της χώρας.
  2. 2. Παράλληλα, με τις αλλαγές στις αναθέσεις των μαθημάτων, εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν μαθήματα για τα οποία δεν έχουν ειδικευτεί. Δηλαδή, προκειμένου να μην προσληφθούν οι απαιτούμενοι καθηγητές σε κάθε ειδικότητα, το υπουργείο δίνει τη δυνατότητα π.χ. τα Μαθηματικά (αν δε φτάνουν οι μαθηματικοί του σχολείου) να τα διδάσκουν οι φυσικοί, οι γεωλόγοι, ακόμα και οι μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι κ.ά., με τη δεύτερη και την τρίτη ανάθεση. `Η ακόμα την Ιστορία να τη διδάσκουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών με δεύτερη ανάθεση ή οι θεολόγοι (!) με τρίτη ανάθεση.
  3. 3. Επιπλέον, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μειώσεις εκπαιδευτικών μπορεί να προκύψουν και από τις νέες προϋποθέσεις που ορίστηκαν φέτος για τη δημιουργία τμημάτων ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, τμημάτων για τις ομάδες προσανατολισμού στα ΓΕΛ. Τα ελάχιστα όρια μαθητών που απαιτούνται για να δημιουργηθούν τμήματα «ειδικοτήτων» ή «προσανατολισμού» δυσκολεύουν τα μικρά σχολεία της επαρχίας, οδηγούν μαθητές σε «μετανάστευση» για να βρουν τα τμήματα που επιθυμούν και οδηγούνται σε συγχώνευση ή κλείσιμο κάποια τμήματα των σχολείων που μέχρι πέρσι λειτουργούσαν.

Για την κατάσταση στην Προσχολική Αγωγή

Με το βλέμμα στραμμένο στην εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, άρα και πόρων, είναι το υπουργείο Παιδείας και αναφορικά με τα νηπιαγωγεία. Με την υπουργική απόφαση στο τέλος του καλοκαιριού για το ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, καθιστά προαιρετική τη λειτουργία ολοήμερου τμήματος, δίνοντας τη δυνατότητα στο γονιό που έχει δηλώσει το παιδί του στο Ολοήμερο, να το παίρνει και πριν τις 4 μ.μ. κάποιες μέρες που χρειάζεται.  Καλό ακούγεται αυτό. Τι κρύβεται; Η υπουργική απόφαση, θέτει ως προϋπόθεση για τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος τη φοίτηση σε αυτό 5 τουλάχιστον μαθητών για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία, 10 μαθητών για τα διθέσια και 14 μαθητών για τα τριθέσια νηπιαγωγεία, ρύθμιση που ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις τμημάτων τώρα ή στο μέλλον. Ο αριθμός των παιδιών στο ολοήμερο τμήμα θα ελέγχεται κάθε μήνα και ορίζεται ξεκάθαρα ότι «όταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του». Με άλλα λόγια, ακόμα και στη μέση της χρονιάς καταργούνται ολοήμερα τμήματα, αν κάποιο μήνα εμφανιστούν να φοιτούν σε αυτά λιγότερα παιδιά απ’ όσα είχαν δηλωθεί στην αρχή της χρονιάς για Ολοήμερο. Κι αν αρρωστήσουν;

Επίσης απαιτείται για να φοιτούν τα παιδιά σε αυτά και οι δυο γονείς τους να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (πολύτεκνοι, με χρόνιες παθήσεις), αφήνοντας έτσι εκτός Ολοήμερων παιδιά λαϊκών οικογενειών σε καθεστώς μαύρης εργασίας, παιδιά μεταναστών κ.ά,

Τραγική θα παραμείνει η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή

Με το ίδιο πνεύμα των περικοπών έχει αντιμετωπίσει η κυβέρνηση και την πολύπαθη Ειδική Αγωγή.

  1. 1. Αρχικά ήρθε μια τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης, τα οποία υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες μέσα στα γενικά σχολεία. Σύμφωνα με αυτή, ο ειδικός δάσκαλος του Τμήματος Ένταξης, που πρόσφερε εξατομικευμένο πρόγραμμα σε κάθε παιδί το οποίο έβλεπε αρκετές φορές τη βδομάδα, γίνεται περιφερόμενος από τμήμα σε τμήμα σε όλο το σχολείο, μπορεί και σε συστεγαζόμενο ή θα είναι ένας εκπαιδευτικός για έως και πέντε παιδιά, σε δυο, τρία ή και περισσότερα σχολεία. Στην πράξη, η κυβέρνηση στρέφει τους γονείς να πληρώνουν οι ίδιοι ιδιώτες για να κάνουν την παράλληλη στήριξη των παιδιών τους μέσα στο σχολείο.
  2. Στην πορεία, με άλλη διάταξη, καταργήθηκε το δεύτερο Τμήμα Ένταξης που υπήρχε σε συγχωνευμένα σχολεία των 300 και πλέον παιδιών.
  3. Και τελευταία, με τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, η κυβέρνηση προκειμένου να καλύψει τα τεράστια κενά στα ειδικά σχολεία, τα ΚΕΔΔΥ, τα Τμήματα Ενταξης κ.ο.κ., ορίζει ότι μπορούν να προσλαμβάνονται σε αυτά και εκπαιδευτικοί χωρίς πιστοποιημένη ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, ώστε να χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικούς που τυχόν θα βγουν πλεονάζοντες.

Τι είναι φανερό; Ότι η κυβέρνηση αντί να καλύψει τα τεράστια κενά που έχουν δημιουργηθεί στην εκπαίδευση όλα τα τελευταία χρόνια, τα «κρύβει κάτω από το χαλί», τα εξαφανίζει αλλάζοντας το πρόγραμμα των σχολείων και κάνοντας «λάστιχο» τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς. Γιατί; Λόγω εξοικονόμησης εκπαιδευτικών κι όχι για τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Και αυτός ο «κόφτης» δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ, αλλά θα κρέμεται διαρκώς πάνω από τα σχολεία, πάνω από εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά. Η κυβέρνηση μπορεί να σερβίρει αυτή την πολιτική  σε ιλουστρασιόν περιτύλιγμα, όμως  εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν πρέπει να υποταχθούν, αλλά οφείλουν να προτάξουν τις σύγχρονες ανάγκες τους στη μόρφωση και στη ζωή.

ΚΑΙ  Υπάρχει δρόμος για τις ανάγκες μας. Όσο δεν τον επιλέγουμε θα χάνουμε κι άλλα! Είναι ο δρόμος που προτείνει το ΚΚΕ και δίνει απάντηση στο σήμερα.

Γιατί το ΚΚΕ προτείνει:

  • Ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, όταν όλα τα υπόλοιπα κόμματα «κλείνουν το μάτι» στους εμπόρους της γνώσης.
  • Ένα σχολείο ενιαίο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να χωρίζει τα παιδιά και τα σχολεία σε πολλές ταχύτητες, ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.
  • Ένα σχολείο που θα είναι ασφαλές και με όλους τους βοηθητικούς χώρους που χρειάζονται οι μαθητές (εργαστήρια, χώρους άθλησης-γυμναστήρια, βιβλιοθήκη, θέατρα, χώρους μουσικής, τραπεζαρία)
  • Ένα σχολείο που θα βοηθά όλα τα παιδιά με αναπηρίες και με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Ένα πραγματικά ενιαίο και σύγχρονο σχολείο με διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά στο σχολείο το πρόγραμμά τους (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά. με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση), ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του στον ελεύθερο χρόνο τους για δραστηριότητες που θα παρέχονται δωρεάν.

ΚΟΒ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Τα καλύτερα χρόνια της εργατικής και μεσαίας τάξης στην Ελλάδα; Με ΠΑΣΟΚ
Απόψεις

Τα καλύτερα χρόνια της εργατικής και μεσαίας τάξης στην Ελλάδα; Με ΠΑΣΟΚ

Απρ 23, 2025
Γιώργος Ηλιάδης: Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής είναι έτοιμο να εκφράσει την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων ξανά
Απόψεις

Ευχές του Γιώργου Ηλιάδη για το Πάσχα

Απρ 21, 2025
Ο συμβολισμός της Πρώτης Αναστάσεως
Απόψεις

Ο συμβολισμός της Πρώτης Αναστάσεως

Απρ 19, 2025
Ο Τραμπ μέσα μας…
Απόψεις

Ο Τραμπ μέσα μας…

Απρ 14, 2025
Και πάλι πρόεδρος  του Φ.Ι.ΛΟ.Σ. Τρικάλων ο Θεόδωρος Νημάς
Απόψεις

Σπήλαιο Θεόπετρας: Η ανασκαφή, η ανάδειξη και η μεγάλη σημασία του

Απρ 4, 2025
Χρίστος Χαλικιάς: Το Θέατρο που έγινε Θρύλος… ή Ερείπιο;
Απόψεις

Χρίστος Χαλικιάς: Το Θέατρο που έγινε Θρύλος… ή Ερείπιο;

Απρ 3, 2025
Next Post
Αυτός είναι ο Ποντιακός χορός Ομάλ, από ψηλά, που θα γραφτεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες (Video)

Αυτός είναι ο Ποντιακός χορός Ομάλ, από ψηλά, που θα γραφτεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες (Video)

Οι μικρές “γαλάζιες” λίμνες της Τοσκάνης! Οι εντυπωσιακές ιαματικές πηγές όπου χαλάρωναν οι Ρωμαίοι

Οι μικρές “γαλάζιες” λίμνες της Τοσκάνης! Οι εντυπωσιακές ιαματικές πηγές όπου χαλάρωναν οι Ρωμαίοι

Στην Ορθοπαιδική των Ιωαννίνων … Μία ακόμη πετυχημένη συγκόλληση χεριού

Στην Ορθοπαιδική των Ιωαννίνων ... Μία ακόμη πετυχημένη συγκόλληση χεριού

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd