Οδός Απόλλωνος ή ombrella street-42 επαγγελματίες απέδειξαν ότι δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο

Ο εμπορικός πεζόδρομος μετατράπηκε σε αξιοθέατο με αέρα ευρωπαϊκό-Τρικαλινοί κι επισκέπτες σπεύδουν να φωτογραφηθούν κάτω από τις πολύχρωμες ομπρέλες-Τί λένε οι ίδιοι οι καταστηματάρχες.

…Τελικά δεν απαιτούνται πολλά για να κάνεις τη διαφορά. Θέλει πρωτότυπες ιδέες, συνεννόηση, ανοικτά μυαλά και καλή διάθεση για να μεταμορφώσεις έναν εμπορικό δρόμο και να τον μετατρέψεις σε αξιοθέατο δίνοντας μία ευρωπαϊκή νότα.

Της Βιβής ΜαργαρίτηΌταν πληροφορήθηκα από κάποιον από τους καταστηματάρχες της οδού Απόλλωνος ότι σκοπεύουν να πρωτοτυπήσουν με ένα ιδιαίτερο project, η ιδέα μου άρεσε. «Όμως από την ιδέα στην πράξη υπάρχει μεγάλη απόσταση» σκέφτηκα. Και να που μετά από λίγες μέρες ήρθε και η πράξη κι ο ουρανός του πεζόδρομου της οδού Απόλλωνος «κρύφτηκε» από πολύχρωμες ομπρέλες -220 για την ακρίβεια- κι ο δρόμος άλλαξε όψη. Πλέον, ο πεζόδρομος της οδού Απόλλωνος ή ombrella street, όπως την ονομάζουν το τελευταίο διάστημα, απέκτησε χρώμα, φήμη και γέμισε με κόσμο. Φαντάζομαι πως πλέον δεν υπάρχει Τρικαλινός ή επισκέπτης της πόλης που δεν έχει φωτογραφήσει τις ομπρέλες ή δεν έχει φωτογραφηθεί κάτω από αυτές.

Η αρχή

Πώς ξεκίνησε η ιδέα; Ρωτώ τους επαγγελματίες -42 τον αριθμό!!!- οι οποίοι συμμετέχουν στην υλοποίηση του project. «Ένα μήνα πριν ορίσαμε μια συνέλευση οι καταστηματάρχες της οδού με θέμα την αναβάθμιση της αισθητικής του πεζόδρομου!! Προτείναμε διάφορες απόψεις  με σκοπό τον φωτισμό του  πεζόδρομου και καταλήξαμε στην ιδέα με τις ομπρέλες!!!» μου απαντούν.

Οικονομική συμμετοχή

Έχουμε συνηθίσει τέτοιου είδους θέματα να κολλάνε ως προς την υλοποίησή τους στο οικονομικό κομμάτι. Αυτή η περίπτωση ωστόσο δεν είναι σαν όλες τις άλλες. Οι ίδιοι οι καταστηματάρχες ήταν αποφασισμένοι να ολοκληρώσουν την ιδέα τους και να τη χρηματοδοτήσουν. Έτσι, όλοι οι καταστηματάρχες συμφώνησαν να ενισχύσουν οικονομικά την ιδέα με δική τους επιβάρυνση. «Το Δημοτικό συμβούλιο στήριξε και με το παραπάνω την προσπάθειά μας και τους ευχαριστούμε ιδιαιτέρως. Ο δήμος βοήθησε στην υλοποίηση ξεκινώντας αμέσως τις εργασίες με ηλεκτρολόγους  και καλυκοφόρο» επισημαίνουν οι καταστηματάρχες και προσθέτουν «Από τη στιγμή που όλοι συμφωνήσαμε στην ιδέα, αλλά και στο οικονομικό κομμάτι, δεν υπήρξε κάποιο εμπόδιο. Υπήρχε συνεργασία κι ομαδικότητα μεταξύ μας διότι θέλαμε όλοι πραγματικά να πετύχουμε ένα τέλειο αποτέλεσμα».

Υλικά

Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας;

Αυτά είναι όλα όσα χρειάστηκαν –εκτός από το πείσμα και τον ενθουσιασμό- προκειμένου να πάρει το σχέδιο μορφή και η Απόλλωνος να μετατραπεί σε έναν ξεχωριστό πεζόδρομο με χρώμα ευρωπαϊκό.

Ενθουσίασε

«Το θέμα έχει πάρει μεγάλη δημοσιότητα. Περιμένατε ότι θα έχει τέτοια αποδοχή;» ρωτώ. «Περιμέναμε ότι θα ενθουσιάσει τους πολίτες γιατί είναι κάτι διαφορετικό για  τους δρόμους της πόλης μας, δίνοντας μια ευρωπαϊκή νότα, μηνύματα χαράς  κι αισιοδοξίας στις δύσκολες εποχές που ζούμε» μου λένε.

Την ώρα που κουβεντιάζουμε κάποιοι περαστικοί μιλούν για το «υπέροχο αποτέλεσμα» και φωτογραφίζονται με φόντο τις ομπρέλες. «Συχνό φαινόμενο πια;» τους λέω. «Πολλοί έρχονται και φωτογραφίζουν  τον πεζόδρομο και δείχνουν τον ενθουσιασμό τους απ’ την πρώτη στιγμή» αποκρίνονται.

Σκοπός η αναβάθμιση της περιοχής

«Η μεταμόρφωση της Απόλλωνος σε Omprela Street κι όλη αυτή η αποδοχή μεταφράζεται και σε οικονομική ώθηση κι αναβάθμιση του εμπορικού δρόμου; Έφερε νέους πελάτες;» αναρωτιέμαι. «Εννοείται ότι σκοπός ήταν η αναβάθμιση της περιοχής γιατί κακά τα ψέματα ζούμε σε δύσκολες εποχές. Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό για να προσεγγίσουμε τους επισκέπτες της πόλης μας λόγω του Μύλου  των Ξωτικών αλλά πάνω από όλα και για εμάς που είναι η καθημερινότητα μας. Το project  προσέλκυσε νέους πελάτες στη γειτονιά αλλά και πολλούς περαστικούς» είναι η απάντηση που παίρνω.

Ικανοποίηση

Το αποτέλεσμα κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό. Εντυπωσιακό θα το λέγαμε κατά κοινή ομολογία. Ως εκ τούτου είναι φυσικό οι επαγγελματίες που συνέλαβαν την ιδέα να νιώθουν πλήρη ικανοποίηση για το έργο καθώς, όπως λένε, μόνο θετικά μηνύματα δέχονται από όλο τον κόσμο διότι έδωσαν χρώμα σε ένα πεζόδρομο που το χρειαζόταν.

Θέληση, ομαδικότητα κι αλληλεγγύη

Αποτελεί η προσπάθεια αυτή απόδειξη ότι δεν θέλει… κόπο αλλά θέλει τρόπο; «Ένα τέτοιο εγχείρημα χρειάζεται πάνω από όλα θέληση, ομαδικότητα κι αλληλεγγύη. Εάν υπάρχουν αυτά μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα. Καλό θα ήταν να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και για τις υπόλοιπες οδούς της πόλης μας» εξηγούν οι καταστηματάρχες.

Στόχος η ιδέα να παραμείνει ζωντανή

Μετά τα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Κυριακή με μεγάλη επιτυχία οι καταστηματάρχες της οδού Απόλλωνος υπόσχονται ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα happenings εν όψει των εορτών αλλά και στη συνέχεια. «Σκοπός μας είναι η ιδέα να παραμείνει ζωντανή!» τονίζουν κι εύχονται καλές γιορτές με υγεία και πολλά χαμόγελα!