Μειωμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών κι απογοήτευση των εμπόρων, τα χαρακτηριστικά των εκπτώσεων

Με την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών να είναι εξαιρετικά περιορισμένη και τους καταστηματάρχες να βρίσκονται στα… πρόθυρα νευρικής κρίσης συνεχίζονται οι εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Η κακή ψυχολογία και η έλλειψη ρευστότητας που προκύπτουν από τις πολιτικές εξελίξεις κι από την επιβολή των capital controls αποτελούν σύμφωνα με τους εμπόρους οι κυριότερες αιτίες για το γεγονός ότι ο τζίρος των καταστημάτων κατά τη θερινή περίοδο των εκπτώσεων, από την έναρξή τους μέχρι σήμερα, υπήρξε μειωμένος κατά 50%.

Μεγαλύτερη σχετικά κίνηση διαπιστώθηκε τις ημέρες από 20 ως 25 Ιουλίου, οπότε και διαφάνηκε ένα σχετικά μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, εντούτοις, παρά την όποια μεγαλύτερη κίνηση είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα ή κάποιοι που έχουν ακόμη μία κάποια καλύτερη οικονομική δυνατότητα είναι αποφασισμένοι να κάνουν πιο περιορισμένες αγορές. Αυτό άλλωστε αποδεικνύει το γεγονός ότι ο μέσος όρος απόδειξης ανά πελάτη έχει μειωθεί σημαντικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014.

«Η πολιτική και οικονομική αστάθεια, σε συνδυασμό με τον έλεγχο των τραπεζικών κεφαλαίων, έχουν αντίκτυπο και στην κίνηση της αγοράς, με αποτέλεσμα τη μεγάλη μείωσή της» απαντούν οι έμποροι οι οποίοι δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους, αλλά και την ανησυχία τους και τον έντονο προβληματισμό τους για το μέλλον των επιχειρήσεών τους.

Επισημάνσεις

Να υπενθυμίσουμε ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου. Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τις εμπορικές επιχειρήσεις, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.