Λεωφορείο χωρίς οδηγό: Ένα παγκόσμιο πείραμα που ξεκινά από τα Τρίκαλα-Σχέδια για το citymobil 3-Θα υπάρξει και συνέχεια;

Τα επίσημα εγκαίνια και την παρουσίαση του καινοτόμου προγράμματος, παγκόσμιας εμβέλειας και δυναμικής, του Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό, πραγματοποίησε σήμερα  ο Δήμος Τρικκαίων. Και μπορεί να είναι πολλοί εκείνοι που διαφωνούν ως προς το όλο εγχείρημα, εντούτοις, όπως αναφέρθηκε και στη συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα παγκοσμίου ενδιαφέροντος και προβολής της πόλης, με οφέλη πολλαπλάσια από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και που κατά τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου δεν ήταν μεγάλα.Εκείνο που αναφέρθηκε πολλάκις από τους εκπροσώπους όλων των εμπλεκομένων φορέων είναι το γεγονός ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρότζεκτ, που έχει προσελκύσει πολλούς επενδυτές κι έχει φέρει τα Τρίκαλα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, καθώς αποτελούν τη μοναδική πόλη στον κόσμο όπου κυκλοφορούν πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα.  Με το πρότζεκτ αυτό η χώρα, μέσω των Τρικάλων, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα της κρίσης μπορεί και καινοτομεί. Από τα Τρίκαλα ξεκινά ένα νέο μοντέλο αστικής κινητικότητας στη χώρα.

Αυτός είναι κι ο λόγος που, όπως επισημάνθηκε, δεν πρέπει να μπει κανείς τροχοπέδη στην προσπάθεια αυτή.

Και citymobil3

Από σήμερα αρχίζει η επιστημονική μελέτη για αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα και η πόλη θα γίνει πεδίο δοκιμών, τονίστηκε, ενώ ανακοινώθηκε ότι έχει προταθεί στην e-trikala  η συνεργασία για την υλοποίηση του citymobil 3. Μάλιστα εκείνο που υπογραμμίστηκε είναι το πρόσφορο έδαφος συνεργασίας που υπάρχει στα Τρίκαλα και για άλλα τέτοια μεγάλα προγράμματα και πειράματα.

Μόνιμα ωφέλη

Από τα οφέλη που αποκόμισαν τα Τρίκαλα σύμφωνα με τη δημοτική αρχή είναι η λωρίδα κυκλοφορίας που θα παραμείνει με τροποποιήσεις προκειμένου να λειτουργήσει κατόπιν σαν ποδηλατόδρομος και με σχέδια για την πεζοδρόμηση της παραποτάμιας περιοχής κ.α.

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του κ. Παπαστεργίου, ο οποίος ανέφερε «Δεν θεωρήσαμε ότι δημιουργήσαμε κανένα μεγάλο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης. Μπορεί να μην έχει οδηγό το λεωφορείο, αλλά έχει μυαλό και μπορεί να μας βάλει μυαλό για το τί πόλη θέλουμε» με την επισήμανση ότι μπορεί να καταργήθηκαν θέσεις στάθμευσης  όμως αυτές αντικαταστάθηκαν από τις θέσεις που απελευθερώθηκαν από τα εγκαταλελειμμένα οχήματα τα οποία απομακρύνθηκαν από τους δρόμους.

Κάλυψη

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η όλη εκδήλωση των εγκαινίων καλύφθηκε από πολλά τοπικά αλλά και εθνικά ΜΜΕ.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν εκπρόσωποι του  ΥΠΟΜΕΔΙ, του Πανεπιστημίου της Ρώμης (Συντονιστής Εταίρος), του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ, του Ομίλου INTERAMERICAN. Ενώ παρουσίαστηκε και η μασκότ του πρότζεκτ.

Ημερίδα κι επιβίβαση

Της συνέντευξης τύπου ακολούθησε ημερίδα παρουσίασης της Πιλοτικής Δοκιμής στην πόλη των Τρικάλων (Πνευματικό Κέντρο Δήμου Τρικκαίων). Ακολούθως οι σύνεδροι μεταβήκαν στο χώρο του Κουρσούμ Τζαμί, όπου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του Control Room και η έκθεση αυτοκίνησης. Η εκδήλωση των εγκαινίων έκλεισε με την επιβίβαση στα οχήματα και περιήγηση στην πόλη.