TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Πολιτισμός

Η “Ορέστεια” του Χουβαρδά αναζητά τις ρίζες του κακού και της βίας-Με τον Πολιτιστικό Σύλλογο “Το Βαρούσι” στην Επίδαυρο

Ιούλ 17, 2016
in Πολιτισμός
Η “Ορέστεια” του Χουβαρδά αναζητά τις ρίζες του κακού και της βίας-Με τον Πολιτιστικό Σύλλογο “Το Βαρούσι” στην Επίδαυρο

Οι εκδομείς στο Ναύπλιο με φόντο τον Κανάρη και στο βάθος το ερειπωμένο Ξενία που κτίστηκε στη θέση της Ακροναυπλίας

Share on FacebookShare on Twitter

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος “Το Βαρούσι” έδωσε και φέτος στους Τρικαλινούς την ευκαιρία να ταξιδέψουν στην Επίδαυρο και να παρακολουθήσουν μια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών. Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 9 και 10 Ιουλίου και στην περίπτωση αυτή είχε επιλεγεί η τραγωδία “Ορέστεια” του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά που είναι και η μοναδική τριλογία του μεγάλου τραγωδού που σώζεται ολόκληρη. Στο πρώτο μέρος που φέρει τον τίτλο Αγαμέμνων ο νικητής της εκστρατείας της Τροίας επιστρέφει στο παλάτι των Μυκηνών όπου βρίσκει τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα η οποία έχει αποκτήσει εραστή τον Αίγισθο και τον μισεί για τη θυσία της κόρης τους Ιφιγένειας. Στο τέλος η Κλυταιμνήστρα σκοτώνει τον Αγαμέμνωνα. Στις Χοηφόρες, ο Ορέστης επιστρέφοντας στο παλάτι σκοτώνει τη μητέρα του Κλυταιμνύστρα με την παρότρυνση της αδελφής του Ηλέκτρας και στις Ευμενίδες ο Ορέστης εμφανίζεται να καταδιώκεται από Ερινύες μέχρι που παρουσιάζεται ενώπιον του δικαστηρίου που έχει ιδρύσει η θεά Αθηνά, όπου και αθωώνεται ανοίγοντας μια νέα εποχή για την Αθήνα.

Η τριλογία που παρουσιάστηκε από τον Χουβαρδά δεν ταυτιζόταν με την αναφορά στην αρχαία τραγωδία γεγονός που δυσαρέστηκε προφανώς όσους περίμεναν να δουν μια κλασική τραγωδία, υπό την έννοια αυτή επέρχεται μια σύγχιση προσώπων και ρόλων που επηρέασε την τελική εικόνα.

Στο έργο του ο Γιάννης Χουβαρδάς προσδιορίζει ως χώρο δράσης την περίοδο της δεκαετίας του 1940 με τα γεγονότα να εκτυλίσσονται στη διάρκεια τη κατοχής και του ελληνικού εμφυλίου, επιχειρώντας έτσι να δώσει μια διαχρονικότητα στο έργο, κάτι που συνηθίζουν τα τελευταία χρόνια ορισμένοι σκηνοθέτες. Στόχος του να αναδείξει τα φιλοσοφικά, πολιτικά και οντολογικά ζητήματα μέσα από την ανθρώπινη ύπαρξη εστιάζοντας στο ζήτημα της βίας όπως αυτή εκδηλώνεται μέσα από τις μορφές της ενδοοικογενειακής, πολιτικής, κοινωνικής, στρατιωτικής, υπαρξιακής ακόμα και σε επίπεδο των δύο φύλων με τα καταστροφικά αποτελέσματα. Μια βία σύμφυτη με τον άνθρωπο που τη θέτει η τριλογία καθώς γενεσιουργός αιτία της “Ορέστειας”  και κεντρικός στόχος της είναι η ύπαρξη του Κακού στον άνθρωπο και η αντιμετώπισή του.

Όπως γράφει για την παράσταση ο Γιάννης Ιωαννίδης στην “Εφημερίδα των Συντακτών”

…“Είναι κάπως δύσκολο για εμάς να αντιληφθούμε ότι η παράσταση της «Ορέστειας» ζητά να προβάλει τη διαχρονική σημασία της τριλογίας (στην οποία στηρίζεται η μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη), υποσημειώνοντας ωστόσο τη στενή και περιοριστική αντίληψη του συγγραφέα της.

Το πιο σημαντικό είναι ότι ο Αισχύλος εμφανίζεται φορέας μιας πατριαρχικής αντίληψης, η οποία σήμερα όχι μόνο δεν εφαρμόζεται, αλλά αντιθέτως καταγγέλλεται στον δυτικό κόσμο. Οι περισσότεροι σκηνοθέτες κρύβουν τέτοιες αντιφάσεις με βήξιμο ψάλτη. Εδώ όμως αλλάζει ριζικά ολόκληρη την οπτική, μεταβάλλει το πρόσωπο της Κλυταιμνήστρας, διαμορφώνει τον ρόλο του Αγαμέμνονα. Αλλάζει τη δυναμική των «Χοηφόρων», αλλάζει ακόμα και το τέλος της τριλογίας!Αν έχεις την τόλμη να παραδεχθείς ότι για έναν σημερινό θεατή η επιχειρηματολογία που πείθει τις Ερινύες είναι έωλη, δεν μπορείς να δεχθείς ότι σήμερα οι σκοτεινές θεές πείθονται με τα ίδια λόγια. Στη συλλογιστική εισέρχεται μοιραία ο δαίμων της ειρωνείας. Η «Ορέστεια» λέει στον Χουβαρδά κάτι που μας διαφεύγει. Οτι σε κάθε νέα εποχή οι Ερινύες θέλουν εκ νέου παραμυθία για να σωπάσουν. Προς το παρόν -και το παρόν μας καθορίζεται εν πολλοίς από τα μεταπολεμικά χρόνια- οι Ερινύες βρίσκονται κουκουλωμένες πρόχειρα κάτω από νάιλον παραπετάσματα, στα σαλόνια.”

Όσον αφορά την ερμηνεία των ρόλων θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην Καριοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα) που συνταιριάζει τον ερωτισμό, τη μητρική αγάπη και τη ζήλια. Άλλους ρόλους ερμηνεύουν Κώστας Μαρκουλάκης (Ορέστης), Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, τροφός), Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά), Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης), Άλκυστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία), Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος), Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας), Κων. Αβαρικιώτης (Φύλακας).

Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι η διήμερη εκδρομή που συνδύαζε διανυκτέρευση στο Τολό και επίσκεψη στο μαγευτικό Ναύπλιο, ήταν απόλυτα πετυχημένη τόσο από τον καταρτισμό του προγράμματος, την ενημέρωση από τα μέλη (και μη μέλη) του δ.σ., τον συντονισμό και τη μουσική επένδυση του πολύωρου ταξιδιού από τον πρόεδρο κ. Κλειδωνόπουλο, όπως και την άνεση του λεωφορείου του τουριστικού ΚΤΕΛ και του οδηγού Θ. Σκρέκα, ειδικά όσον αφορά την πανέμορφη επιστροφή από την παλαιά εθνική οδό της Επιδαύρου.

Λ.Τ.

 

 

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων
Featured

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων

Απρ 23, 2025
Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα
Featured

Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα

Απρ 23, 2025
Σήμερα Γιορτάζουν
Πολιτισμός

Σήμερα Γιορτάζουν

Απρ 23, 2025
Με κάθε λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη των νεοφανών Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης
Πολιτισμός

Με κάθε λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη των νεοφανών Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης

Απρ 22, 2025
Το Δ των δικαιωμάτων: Εικαστική δράση με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού
Πολιτισμός

Το Δ των δικαιωμάτων: Εικαστική δράση με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού

Απρ 22, 2025
«Σεργιάνι στο όνειρο…»: Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής – γλυπτικής Σταύρου Παπασάββα στο δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό
Πολιτισμός

«Σεργιάνι στο όνειρο…»: Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής – γλυπτικής Σταύρου Παπασάββα στο δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό

Απρ 22, 2025
Next Post
Η Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας αποτελεί σημάδι αισιοδοξίας μπροστά στο θόλο οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον

Η Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας αποτελεί σημάδι αισιοδοξίας μπροστά στο θόλο οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον

ΗΠΑ: Πυροβολισμοί εναντίον αστυνομικών στη Λουιζιάνα – Πληροφορίες για τραυματίες

ΗΠΑ: Πυροβολισμοί εναντίον αστυνομικών στη Λουιζιάνα - Πληροφορίες για τραυματίες

Σαν σήμερα το 1870 γεννιέται ο λογοτέχνης και ποιητής Ιωάννης Γρυπάρης

Σαν σήμερα το 1870 γεννιέται ο λογοτέχνης και ποιητής Ιωάννης Γρυπάρης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd