Ενίσχυση με δύο ακόμη ΚΔΑΠ και την επέκταση των δραστηριοτήτων και το απόγευμα προωθεί ο Δήμος Τρικκαίων

Την ενίσχυση με δύο επιπλέον ΚΔΑΠ (Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) και την επέκταση των δραστηριοτήτων των υπαρχόντων και τις απογευματινές ώρες προωθεί ο Δήμος Τρικκαίων. Πρόκειται για δραστηριότητες οι οποίες θα λειτουργούν σε επιλεγμένα διδακτήρια Δημοτικών Σχολείων του Δήμου.
Στόχος είναι ο Δήμος να προσφέρει στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, δωρεάν συμμετοχή των παιδιών σε εξωσχολικές δραστηριότητες αθλητικές, καλλιτεχνικές,, μουσικές, περιβαλλοντικές και άλλες, διευρύνοντας το πεδίο κοινωνικής παρέμβασής του, στην πράξη και επί της ουσίας.
Για τους λόγους αυτούς, ο Δήμος Τρικκαίων και οι αρμόδιες υπηρεσίες του, έχουν ήδη επεξεργαστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο θα υποβληθεί αρμοδίως, πριν την έναρξη του προγράμματος «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής».

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο

Το σχέδιο περιλαμβάνει την επέκταση των ΚΔΑΠ ΟΜΟΝΟΙΑ και ΦΡΟΥΡΙΟ, αλλά και την ίδρυση άλλων δύο νέων ΚΔΑΠ. Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο ίδρυσης ενός ακόμη βρεφικού σταθμού και επέκτασης της λειτουργίας του ΚΔΑΠ ΜΕΑ, τις απογευματινές ώρες.
Όσον αφορά τα κτήρια που θα στεγάσουν αυτές τις δραστηριότητες, επελέγησαν, κατόπιν μελέτης, έξι διδακτήρια: 1ου Δημοτικού Σχολείου, 2ου Δημοτικού Σχολείου, 10ου Δημοτικού Σχολείου, 16ου Δημοτικού Σχολείου (Πυργετού, μόλις παραδοθεί επισήμως), , Δημοτικού Σχολείου Κεφαλοβρύσου, Δημοτικού Σχολείου Παλαιοπύργου.

Ενέργειες

Σήμερα ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, η αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Βασιλένα Μητσιάδη και ο γενικός γραμματέας του Δήμου κ. Θωμάς Παπασίκας, συγκάλεσαν σύσκεψη με τους διευθυντές των παραπάνω σχολικών μονάδων και υπηρεσιακούς παράγοντες. Αντικείμενο της συζήτησης, η παρουσίαση του προγράμματος, η καταγραφή τυχόν προβλημάτων και η προετοιμασία για την τεχνική ολοκλήρωσή του. Για παράδειγμα, εξετάστηκαν θέματα πυρασφάλειας, οικοδομικών αδειών, συντήρησης, εξοπλισμού και άλλων θεμάτων, προκειμένου τα κτήρια να αποκτήσουν την προβλεπόμενη από τον νόμο άδεια.
Στη συνέχεια η πρόταση, αφού λάβει τη σχετική έγκριση από όλα τα αρμόδια όργανα, τόσο των σχολικών κοινοτήτων, όσο και των συλλογικών οργάνων του Δήμου, θα υποβληθεί προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο.
Εφ’ όσον εγκριθεί, το πρόγραμμα θα καλύψει σειρά υποχρεώσεων που θα προκύψουν, από τις αμοιβές των εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων, μέχρι την ανανέωση εξοπλισμού και τη συντήρηση. Στόχος είναι, η δράση να λειτουργήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο για εκατοντάδες παιδιά που ζουν στον Δήμο Τρικκαίων.

Δράσεις

Όσον αφορά τις δράσεις που θα υλοποιηθούν και οι οποίες θα είναι δωρεάν, αυτές σε καμία περίπτωση δεν θα εμπλέκονται ή θα επικαλύπτουν τις σχολικές δραστηριότητες. Θα προσφέρονται ανεξαρτήτως του αν ένας μαθητήες μετέχει σε μια ή σε δύο δραστηριότητες και δεν θα
Συγκεκριμένα, οι μικροί τρικαλινοί θα μπορούν να απολαμβάνουν:
1. Αθλητισμός και Παιχνίδι
Αθλητικό ΚΔΑΠ
Ολο το φάσμα των αθλημάτων, εσωτερικού και εξωτερικού χώρου (ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, τραμπολίνο, τάε κβο ντο, πινγκ πονγκ, κολύμβηση, τένις, ρυθμική γυμναστική κ.λπ.) με τη χρήση αθλητικών εγκαταστάσεων του Δήμου
2. Καλλιτεχνικές & Πολιτιστικές Δραστηριότητες
Μουσικό ΚΔΑΠ
Μουσική προπαιδεία, Προθεωρία, Θεωρία, Χορωδία, Μονωδία, κιθάρα, φλογέρα, φλάουτο, βιολοντσέλο, αρμόνιο, μπουζούκι, σαξόφωνο κ.α.)
Καλλιτεχνικό ΚΔΑΠ
Μπαλέτο, Παραδοσιακοί χοροί, Μοντέρνοι χοροί, Μουσικοκινητική, Θεατρικό Εργαστήρι: θεατρικές ικανότητες – θεατρικά παιχνίδια
Εικαστικές τέχνες
Ζωγραφική, αγιογραφία, ψηφιδωτό, πηλός, σχέδιο, κόμιξ, γκράφιτι

3. Περιβάλλον & Οικολογία
 Περιβαλλοντικό εργαστήριο: ανακύκλωση, καθαριότητα πάρκων/ χώρων πρασίνου, αναδασώσεις
 Επισκέψεις και εξωτερικές δραστηριότητες σε χώρους φυσικού κάλλους και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος

4. Εκπαιδευτικός εμπλουτισμός
 Μικρές ομάδες μάθησης
 Ενισχυτική διδασκαλία
 Λέσχες ανάγνωσης
 Ομάδες Εκμάθησης ξένων γλωσσών
 Εργαστήριο Η/Υ –Πιστοποιητικό

5. Πρόληψη & Κοινοτική Συμμετοχή
• Συμμετοχή σε κοινοτικά προγράμματα
• Εθελοντισμός