Διαφωνία για τη σοβαρότητα του ατυχήματος με το λεωφορείο χωρίς οδηγό

Αναμενόμενη η συζήτηση στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Τρικκαίων για το συμβάν με το λεωφορείο χωρίς οδηγό. Πολλές οι αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για το περιστατικό και τη σκοπιμότητα της συνέχισης του πιλοτικού προγράμματος, με τον δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου να απαντά πως «ήταν ευτύχημα ότι δεν υπήρχε οδηγός» και να παρουσιάζει μια σειρά από δημοσιεύματα για ατυχήματα που συνέβησαν με αστικά λεωφορεία και σοβαρούς τραυματισμούς πεζών και ποδηλατών.

Το θέμα έθεσε και ο επικεφαλής του «Φυσάει κόντρα» Δημήτρης Παπαθανασίου, ο οποίος ζήτησαν να λάβει διαβεβαιώσεις από τη δημοτική αρχή, ότι θα υπάρξει δέσμευση των τεχνικών του προγράμματος ότι δεν θα υπάρξει πιθανότητα να ξανασυμβεί και ότι σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να σταματήσει η κυκλοφορία του οχήματος. Μάλιστα υπογράμμισε ότι το ατύχημα ήταν και ένα «προειδοποιητικό» γεγονός για την τήρηση των κανόνων ασφάλειας και απαίτησε να ληφθούν οι δέουσες τεχνικές ή πολιτικές αποφάσεις για την αποφυγή παρόμοιων ή σοβαρότερων περιστατικών στο μέλλον .

Ο δήμαρχος Τρικκαίων από την πλευρά του, απάντησε πως δεν υπήρξε σοβαρό ατύχημα, όπως και ότι ήταν ευτύχημα το γεγονός ότι δεν υπήρξε οδηγός στο λεωφορείο. Σημείωσε δε, ότι μόλις ξέφυγε της πορείας του το λεωφορείο χωρίς οδηγό, αμέσως σταμάτησε αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για «ασφαλές όχημα», ενώ είπε και πως αν υπήρχε πεζός, λόγω της τεχνολογίας που διαθέτει, θα σταματούσε και νωρίτερα.

Στη συνέχεια μάλιστα, προκάλεσε τα μέλη του Σώματος που έθεσαν το θέμα, παρουσιάζοντας σειρά δημοσιευμάτων από περιστατικά με αστικά λεωφορεία που είχαν οδηγούς και όμως είχαν ατυχήματα με τραυματισμούς.

Στην ανταπάντηση του, ο κ. Παπαθανασίου αναφέρει: «Η απάντηση του κ. Δημάρχου κρίνουμε ότι ήταν απόλυτα αναντίστοιχη της σοβαρότητας του θέματος, προσχηματική και αφοριστική, αφού επικαλέστηκε παρόμοια περιστατικά με τροχοφόρα οχήματα που έχουν οδηγό, λησμονώντας ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Δήμος ενώ καλεί τους πολίτες να συμμετέχουν επιβαίνοντας στο όχημα, ταυτόχρονα όμως και σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη που ενέκρινε η πλειοψηφία, απεκδύεται των όποιων ευθυνών του απέναντι στους επιβάτες, μεταθέτοντας σε αυτούς την ευθύνη για την οδική τους ασφάλεια !!!»