Το όνομα του Δημήτρη Ιωάννου είναι συνδεδεμένο με τα Αστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων αφού έχει διατελέσει για χρόνια πρόεδρός του. Μάλιστα, προσφάτως επανεκλέγηκε πρόεδρος για 6 συνεχή θητεία! Σε συνέντευξη που μας παραχώρησε τονίζει ότι αυτό που προσπαθεί να κάνει όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στην ηγεσία του Αστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων, είναι να αγωνίζεται κάθε μέρα, κάθε ώρα για τα συμφέροντα των μετόχων και των εργαζομένων αυτού. Ο ίδιος μας μιλά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Αστικό ΚΤΕΛ, τις προτεραιότητες που θέτει, τα αιτήματα προς τη νέα Δημοτική Αρχή, τα μελλοντικά σχέδια κ.α.
Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη
– κ. Ιωάννου έχετε εκλεγεί πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ για 6 συνεχόμενη θητεία. Αυτό σημαίνει ότι είσαστε ένας πετυχημένος πρόεδρος κι έχετε την αποδοχή των συναδέλφων σας…
– κυρία Μαργαρίτη το αν είμαι πετυχημένος πρόεδρος τελικά θα το κρίνει η ιστορία. Ωστόσο, αυτό που προσπαθώ να κάνω όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκομαι στην ηγεσία του Αστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων, είναι να αγωνίζομαι κάθε μέρα, κάθε ώρα για τα συμφέροντα των μετόχων και των εργαζομένων αυτού. Αυτό που έχω να πω, κι νομίζω ότι αναγνωρίζεται απ’ όλους, είναι ότι το Αστικό ΚΤΕΛ έχει εξελιχθεί, έχει εκσυγχρονιστεί και καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων κι επισκεπτών της πόλης. Η εμπιστοσύνη των συναδέλφων μου με τους οποίους είμαστε μια μεγάλη οικογένεια πρώτα απ’ όλα, με γεμίζει δύναμη για να συνεχίσω με τον ίδιο ζήλο και τα επόμενα χρόνια.
– Ποια είναι η οικονομική κατάσταση του Αστικού ΚΤΕΛ σήμερα;
– Και το Αστικό ΚΤΕΛ έχει επηρεαστεί κι αυτό από την κρίση, όπως όλες οι επιχειρήσεις. Ωστόσο, καταφέρνουμε με πολλή προσπάθεια να καταγράφουμε θετικό πρόσημο και να διατηρούμε ζωντανή την επιχείρηση, η οποία απασχολεί δεκάδες εργαζομένους.
– Πόσα οχήματα περιλαμβάνονται στο στόλο του;
– Ο στόλος του Αστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων περιλαμβάνει σήμερα είκοσι έξι (26) συνολικά οχήματα, τα οποία είναι σύγχρονα κι εξυπηρετούν άριστα τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και το τρενάκι, το οποίο εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια ορισμένες μέρες το χρόνο, εξυπηρετώντας Τρικαλινούς κι επισκέπτες. Πρόθεσή μας δε είναι να το αξιοποιήσουμε περαιτέρω και αν είναι δυνατόν και καθημερινά.
– Η οικονομική κρίση ευνόησε τις μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς ή όχι; Το λέω από την άποψη ότι λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης πολλοί αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σπίτι κι αναζητούν άλλους, οικονομικότερους, τρόπους μετακίνησης.
[quote_box_center]«Οι επιβάτες μας δείχνουν σεβασμό στη προσπάθειά μας, παρά το ότι το εισιτήριο είναι πιο ακριβό σε σχέση με τις μεγαλουπόλεις. Γι’ αυτό άλλωστε πιέζουμε τα αρμόδια Υπουργεία, ώστε να υπάρξει ανάλογη επιδότηση του εισιτηρίου με αυτή που υπάρχει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου να μπορέσουμε και τα Αστικά ΚΤΕΛ της επαρχίας να μειώσουμε περαιτέρω την τιμή»[/quote_box_center]
– Έχει μειωθεί, όχι πολύ πάντως η αλήθεια είναι, η κίνηση καθώς πολλοί περιορίζουν τις μετακινήσεις τους και κυρίως από τα χωριά κατεβαίνουν στην πόλη μόνο για τις απαραίτητες δουλειές τους πια. Προσπαθούμε πάντως να καλύψουμε τα όποια προβλήματα με την διαμόρφωση νέου προγράμματος δρομολογίων, ώστε να προσαρμοζόμαστε στις απαιτήσεις της εποχής. Οφείλω να πω πάντως πως ο κόσμος μας στηρίζει, αγαπάει το Αστικό ΚΤΕΛ, το θεωρεί κομμάτι και της δικής του ζωής…
– Ποιες είναι οι προτεραιότητες που θέτει η Διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ για τα επόμενα χρόνια;
– Παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στον εκσυγχρονισμό του Αστικού ΚΤΕΛ σε όλα τα επίπεδα. Το βλέπετε κι εσείς ότι τα τελευταία χρόνια κάνουμε συνεχώς επενδύσεις σε νέα οχήματα που να «ταιριάζουν» κιόλας με τις ανάγκες της πόλης. Έπειτα έχουμε επενδύσει πολλά και πολύ στον τερματικό σταθμό της 28ης Οκτωβρίου. Ο χώρος έχει γίνει σημείο αναφοράς για την πόλη και μόνοι μας φροντίζουμε για την καθαριότητα και φύλαξή του. Σε συνεργασία με την e-trikala ετοιμαζόμαστε να εφαρμόσουμε ένα νέο σύστημα με «έξυπνες στάσεις», το οποίο φιλοδοξούμε τη φορά αυτή να λειτουργήσει άψογα. Έτσι, ο καθένας θα γνωρίζει την ακριβή ώρα αναχώρησης και άφιξης του λεωφορείου του. Αυτά και άλλα πολλά είναι στα σχέδιά μας τα οποία σταδιακά θα ανακοινώνουμε.
– Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε και στα οποία αναζητάτε λύσεις;
– Βασικό θέμα για εμάς παραμένει η εξόφληση των οφειλών από το Δημόσιο. Εφόσον οι μετακινήσεις των μαθητών, τις οποίες αναλαμβάνουμε πληρώνονται κανονικά στην ώρα τους, τότε μπορούμε κι εμείς να προχωράμε στα επενδυτικά μας σχέδια και να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας.
– Η άναρχη στάθμευση είναι από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί των λεωφορείων στην καθημερινότητά τους;
– Η αφετηρία του Αστικού ΚΤΕΛ σας έχει προβληματίσει στο παρελθόν, εξακολουθεί να προβληματίζει τη Διοίκηση; Αναφέρατε ότι σκοπεύετε να εξελίξετε τον τερματικό σταθμό…
– Όπως σας είπα και παραπάνω έχουμε επενδύσει πολλά και πολύ στον τερματικό σταθμό της 28ης Οκτωβρίου. Ο χώρος έχει γίνει σημείο αναφοράς για την πόλη και μόνοι μας φροντίζουμε για την καθαριότητα και φύλαξή του. Ο κόσμος εξυπηρετείται άψογα καθώς πια δεν υπάρχει εκείνο το χάος που υπήρχε παλιότερα που δεν ήξερε κανένας από πού έφευγε το λεωφορείο του. Πλέον, όλοι έρχονται εδώ, παίρνουν πληροφορίες από τα γκισέ μας, ενώ ο σταθμάρχης μας φροντίζει συνεχώς για την άφιξη κι αναχώρηση των δρομολογίων. Ο τερματικός μας σταθμός είναι Ευρωπαϊκών προδιαγραφών κι έχουμε σχέδια να τον εξελίξουμε ακόμη περισσότερο και καλύτερα.
[quote_box_center]«Σε συνεργασία με την e-trikala ετοιμαζόμαστε να εφαρμόσουμε ένα νέο σύστημα με «έξυπνες στάσεις», το οποίο φιλοδοξούμε τη φορά αυτή να λειτουργήσει άψογα. Έτσι, ο καθένας θα γνωρίζει την ακριβή ώρα αναχώρησης και άφιξης του λεωφορείου του. Αυτά και άλλα πολλά είναι στα σχέδιά μας τα οποία σταδιακά θα ανακοινώνουμε»[/quote_box_center]
– Θα συναινούσατε σε μία πιθανή μετακίνηση της αφετηρίας;
– Νομίζω ότι ήμουν σαφής. Ο χώρος που λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία ο τερματικός σταθμός αποδεδειγμένα πια είναι ο ιδανικός.
– Στο παρελθόν είχατε δρομολογήσει μίνι μπας. Γιατί δεν προχώρησε η ιδέα;
– Τα mini bus είχαν ενταχθεί σε ένα χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του Δήμου το οποίο όμως δεν προχώρησε. Εμείς είμαστε έτοιμοι από την πλευρά μας και το θέλουμε κιόλας να προχωρήσουμε σε ανάλογο πρόγραμμα. Βέβαια πλέον θα πρέπει να δούμε εκ νέου το θέμα. Με την αλλαγή της Κυνέρνησης θα πρέπει να δούμε τι προθέσεις υπάρχουν και τι δυνατότητες πάνω σε αυτό το θέμα.
– Το τρενάκι θα μπορούσε να έχει περισσότερο ενεργό ρόλο στη γνωριμία των επισκεπτών –κι όχι μόνο – με τα αξιοθέατα της πόλης; Τι προτείνετε;
– Υπάρχουν κατατεθειμένες από εμάς προτάσεις για την ενοποίηση των «σημείων αναφοράς» της πόλης με το τρενάκι. Δεν εξαρτάται όμως μόνο από εμάς και είναι θέμα, όπως αντιλαμβάνεστε, και της Δημοτικής Αρχής. Θα συζητήσουμε, προφανώς γι’ αυτό…
– Οι λαθρεπιβάτες υπήρξαν ανέκαθεν ένα συνηθισμένο φαινόμενο στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ειδικά των μεγάλων πόλεων). Είναι συχνό φαινόμενο και στα Τρίκαλα; Τώρα με την κρίση το φαινόμενο αυτό έχει αυξηθεί;
– Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι οδηγοί έρχονται σε δύσκολη θέση με επιβάτες που δεν αρνούνται, αλλά δεν έχουν να πληρώσουν;
– Όχι, δεν έχουμε τέτοια κρούσματα, αν και οι οδηγοί μας φροντίζουν πάντα να δείχνουν ελαστικότητα σε περιπτώσεις που υπάρχει πραγματικά ανάγκη.
[quote_box_center]«Ο χώρος που λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία ο τερματικός σταθμός αποδεδειγμένα πια είναι ο ιδανικός»[/quote_box_center]