Αη-Βασίλης δύο… ταχυτήτων

Ο Άη-Βασίλης φέτος θα είναι φτωχότερος από τα άλλα χρόνια. Η οικονομική κρίση έχει υποχρεώσει γονείς, νονούς και τον παππού και τη γιαγιά να προσαρμόσουν τα δώρα τους στις περιορισμένες πια οικονομικές δυνατότητές τους.

Της Βιβής Μαργαρίτη

Τα παιδιά, που δεν κατανοούν την κρίση και που εξακολουθούν να βομβαρδίζονται με διαφημίσεις για παιχνίδια έχουν ήδη στείλει το γράμμα στον Άη Βασίλη και περιμένουν να πάρουν τα δώρα τους.
…Κι αυτό πιέζει και στεναχωρεί ακόμη περισσότερο τους γονείς που πρέπει να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους ή να πείσουν τα παιδιά ότι φέτος ο Άη-Βασίλης είναι πιο φτωχός και θα πρέπει να αρκεστούν σε κάτι πιο οικονομικό. Η τσέπη δεν επιτρέπει σπατάλες, ούτε περιττά έξοδα. Πια, όλοι περιοριζόμαστε στα άκρως απαραίτητα.

Επιλογή με βάσει τα οικονομικά

Παλιά (όχι πολύ παλιά, στο πρόσφατο παρελθόν) οι γονείς, ο παππούς, η γιαγιά, ο νονός και η νονά κλπ αγόραζαν παιχνίδια με βάση τα θέλω του παιδιού και την ικανοποίησή του, πλέον αυτό, όσο κι αν το επιθυμούν, δεν είναι εφικτό.
«Τα επώνυμα παιχνίδια εξακολουθούν να είναι πρώτα στη λίστα της προτίμησης με κριτήριο και την ποιότητα» μας ενημερώνει ο ένας εκ των ιδιοκτητών του καταστήματος παιχνιδιών «JUNIOR TOYS» Βάιος Μπαμπανάρας «Παλιά υπήρχε μία οικονομική άνεση. Κατά 80%-90% οι γονείς και τα παιδιά προτιμούσαν τα επώνυμα παιχνίδια και κατά 10% περίπου ανώνυμα. Παλιά αγόραζαν χωρίς να σκεφτούν το οικονομικό, παρά μόνο να ικανοποιήσουν το κάθε παιδί. Σήμερα αγοράζουν όσο αντέχει η τσέπη».
Εκείνο που διαφοροποιεί τα Χριστούγεννα των τελευταίων ετών είναι το γεγονός ότι υπάρχουν διακυμάνσεις κι εμφανείς διαφορές στο μπάτζετ, στο ποσό που ο καθένας ξοδεύει για παιχνίδια. «Υπάρχει μία κατηγορία που εξακολουθεί και ξοδεύει πολλά, αλλά είναι πάρα πολύ μικρή. Οι περισσότεροι ξοδεύουν λίγα» τονίζει ο κ. Μπαμπανάρας.

«Παλιά αγόραζαν χωρίς να σκεφτούν το οικονομικό, παρά μόνο να ικανοποιήσουν το κάθε παιδί. Σήμερα αγοράζουν όσο αντέχει η τσέπη» αναφέρει ο κ. Μπαμπανάρας

Ο Άη-Βασίλης ευνοεί τα καταστήματα παιχνιδιών

Μπορούμε να πούμε ότι το έθιμο του Άη-Βασίλη ευνοεί τα παιχνιδάδικα σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις κι αυτό γιατί η κρίση μπορεί να επηρεάζει τους μεγάλους αλλά τα παιδιά εξακολουθούν να ονειρεύονται. «Οι μεγάλοι θα στερήσουν πράγματα από τον εαυτό τους αλλά θα προσπαθήσουν να μην τα στερήσουν από τα παιδιά» απαντά ο κ. Μπαμπανάρας που παραδέχεται ότι η κίνηση στα καταστήματα παιχνιδιών αυτές τις ημέρες είναι αυξημένη. Πάντως κάποιος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει κάτι οικονομικό ή κάτι πολύ ακριβό ανάλογα με το βαλάντιο που διαθέτει.

Χάθηκε το χαμόγελο

Ρωτήσαμε τον κ. Μπαμπανάρα να μας πει αν οι καταναλωτές εξακολουθούν να χαμογελούν. «Υπάρχει μία χαρά όταν μπαίνουν στο κατάστημα αλλά από πίσω βλέπεις ότι προβληματίζονται. Υπάρχει αυτή η σκέψη της οικονομικής δυσκολίας. Αλλά προσπαθούν να αλλάξουν το κλίμα και να χαμογελάσουν έστω και για λίγο» απαντά.

Δημοσιευμένο στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ