Έρευνα μαθητών για τη χρήση του ποδηλάτου και την προσπελασιμότητα στα Τρίκαλα

Μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων έκαναν έρευνα για τη χρήση του ποδηλάτου και την προσπελασιμότητα στην πόλη, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια, έβγαλαν τα συμπεράσματά τους και σήμερα ήρθε η ώρα να λύσουν τις απορίες με ερωτήσεις που απηύθυναν στον Δήμαρχο Τρικκαίων στη διάρκεια παρουσίασης (στο Δημαρχείο) των αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου που οι ίδιοι απηύθυναν στους Τρικαλινούς πολίτες, την περασμένη Τετάρτη στο πλαίσιο  εργασίας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ερωτήσει σαφείς, καυστικές και με έμφαση στο τρίπτυχο «ποδήλατο – ασφάλεια – έργα βελτίωσης».

Ερωτηματολόγιο

Οι μαθητές, εξάλλου, μετείχαν στη διανομή και συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους ίδιους και από τους τρικαλινούς, πριν λίγες ημέρες. Οπότε διαμόρφωσαν γνώμη και από αυτή τη δράση και από την κίνησή τους στη πόλη. Όπως αναφέρθηκε από την υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ελένη Γιοντζή οι  απαντήσεις των τρικαλινών, είναι σημαντικές για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο διαρθρώνεται η διάθεση της κοινής γνώμης ως προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Σύμφωνα με τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν, η πλειοψηφία δήλωσε ότι κινείται με ποδήλατο, ότι επιδιώκει και επιθυμεί επιβολή προστίμων, ότι θα ήθελε περισσότερους ποδηλατόδρομους.

Η λέξη κλειδί όπως ανέφερε η προϊσταμένη της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Βάσω Κάκλα, στον χαιρετισμό της, είναι η λέξη παιδεία, η οποία, όπως φάνηκε από την εργασία μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ, δεν υφίσταται σε πολλά σημαία της πόλης.

Οι μαθητές αποτύπωσαν παράνομα σταθμευμένα οχήματα στους πεζόδρομους και τους ποδηλατόδρομους, καταστρατήγηση βασικών κανόνων στάθμευσης και κυκλοφορίας, οπότε η σύγκριση με πόλεις του  εξωτερικού, ήταν αναπόφευκτα εναντίον των Τρικάλων.

Απαντήσεις

 Ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου απάντησε σε όλες τις μαθητικές επισημάνσεις, τονίζοντας ότι σαφώς δεν είναι ικανοποιημένος από την κατάσταση, αλλά επεσήμανε, αφ’ ενός τις προσπάθειες που καταβάλλει ο Δήμος, αφ’ ετέρου τις προσπάθειες και τη συνεργασία που αναπτύσσου όλοι οι Τρικαλινοί. Κάτι που συμπυκνώνεται στην εικόνα των μη τρικαλινών, με την ασφαλή διάβαση πεζών και τον σεβασμό τους, από τις διαβάσεις. Μια παιδεία, που, όπως επεσήμανε ο κ. Παπαστεργίου, αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για την πόλη.