TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Ελλάδα

Αυτές είναι οι αλλαγές σε σχολεία και πανεπιστήμια που ετοιμάζουν στο Υπουργείο Παιδείας

Οκτ 7, 2015
in Ελλάδα
Αυτές είναι οι αλλαγές σε σχολεία και πανεπιστήμια που ετοιμάζουν στο Υπουργείο Παιδείας
Share on FacebookShare on Twitter

Αλλαγές στην Εκπαίδευση με στόχο ένα σχολείο που θα αμβλύνει και δεν θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, μιλώντας χθες, Τρίτη (06/10/2015) στη Βουλή, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων.

Ευρύ διάλογο για την Παιδεία με βάση το πολυνομοσχέδιο «Μπαλτά», έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, περιορισμό αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός σχολείων και νέα στρατηγικά πλαίσια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου προσχολικής αγωγής, αναβάθμιση του λυκείου ως αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός επισήμανε ότι θα συνεχιστεί το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, χωρίς να γίνουν βήματα προς τα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. «Το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιηθεί, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία», είπε ο κ. Φίλης, ο οποίος στη συνέχεια έκανε λόγο για «άμεσες», αλλά και «μακροπρόθεσμες» παρεμβάσεις.

«Αναλαμβάνουμε να ανοίξουμε επιτέλους έναν συντεταγμένο διάλογο, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, για τη διαμόρφωση ενός μεταρρυθμιστικού οράματος για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», δήλωσε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «χωρίς να πετάμε τα “καλά” που έχουν γίνει», θα αξιοποιηθούν οι εμπειρίες και πρακτικές εντός και εκτός της χώρας, ούτως ώστε «να επανασχεδιαστεί το σχολείο που θέλουμε, αναζητώντας τις πιο πλατιές κοινωνικές και πολιτικές συγκλίσεις».

«Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία», συνέχισε ο υπουργός, «πρέπει να γίνει υπόθεση πολλών κοινωνικών ομάδων, με καθοριστική τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, με αίσθηση ευρύτερης κοινωνικής ευθύνης, χωρίς συντεχνιασμούς και αναδιπλώσεις».

Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι ένα σχολείο που θα αμβλύνει και δεν θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες. «Θέλουμε, με άλλα λόγια, ένα καλό σχολείο για όλους», είπε ο κ. Φίλης.

Ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος ειδικής αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. «Αυτό σημαίνει ότι προωθούμε στην πράξη εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες», ανέφερε ο κ. Φίλης και τόνισε ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται, επίσης, η ίδρυση και λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά διεύθυνση εκπαίδευσης.

«Έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός μας για την ειδική αγωγή είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί φέτος επιπλέον προσωπικό περίπου 1.000 άτομα, για την ειδική εκπαίδευση», σημείωσε ο κ. Φίλης.

Ακόμη, ο υπουργός ανέφερε ότι θα προωθηθεί άμεσα ένα νέο και πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. «Αυτό σημαίνει ότι προχωρούμε στην επαναφορά, και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης, της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και στην εφαρμογή προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες», επισήμανε ο κ. Φίλης.

Όσον αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Φίλης χαρακτήρισε «αναγκαία» την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της προσχολικής αγωγής, καθώς επίσης και τη συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοικτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν», είπε ο υπουργός.

Ειδικότερα, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Φίλης προανήγγειλε την αναβάθμιση του λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας, καθώς επίσης και τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου.

Ακόμη, στην ομιλία του, ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε να τεθεί άμεσα σε κοινωνική διαβούλευση ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση τέταρτου σχολικού έτους στα ΕΠΑΛ, προαιρετικό και επιδοτούμενο, για όσες και όσους αποφοίτους επιθυμούν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ο στόχος του υπουργείου κινείται σε δύο άξονες: την αποκατάσταση του «τραυματισμένου» κύρους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και την «ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των Ιδρυμάτων».

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία θα καταργηθεί η αρμοδιότητά τους, να επιλέγουν ή να αποκλείουν υποψήφιους πρύτανεις και κοσμήτορες. «Καταργούμε αυτή την αρμοδιότητα, που αντιβαίνει στα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας», είπε ο κ. Φίλης.

Ακόμη, θα θα διατηρηθεί το ποσό που διατίθεται για τη φοιτητική μέριμνα, ενώ θα γίνουν ενέργειες για τη διαμόρφωση δομών αλληλεγγύης, για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.

Τέλος, όσον αφορά τη «μετανάστευση των νέων επιστημόνων», ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι είναι από τις πρώτες προτεραιότητες της ηγεσίας του υπουργείου η δρομολόγηση λύσεων για τα προβλήματα των νέων επιστημόνων.

πηγή : newsbomb.gr

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Επίδομα παιδιού: Έρχονται αυξήσεις – Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι
Ελλάδα

Επίδομα παιδιού: Έρχονται αυξήσεις – Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι

Ιούν 28, 2025
Καιρός: Κορυφώνεται σήμερα ο καύσωνας – Οι 2 κίνδυνοι που φέρνει μαζί του – Πότε υποχωρεί
Ελλάδα

Καιρός: Κορυφώνεται σήμερα ο καύσωνας – Οι 2 κίνδυνοι που φέρνει μαζί του – Πότε υποχωρεί

Ιούν 27, 2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να το φτιάξει, το παιδί είναι δικό μας» – Αποκαλυπτικοί διάλογοι στη δικογραφία
Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να το φτιάξει, το παιδί είναι δικό μας» – Αποκαλυπτικοί διάλογοι στη δικογραφία

Ιούν 27, 2025
Επιμελητήριο Τρικάλων: Ξεκίνησε η δωρεάν διάθεση ψηφιακών υπογραφών σε κεφαλαιουχικές επιχειρήσεις
Ελλάδα

Πρόοδος με προκλήσεις για την Ελλάδα στην Ψηφιακή Δεκαετία – Στην κορυφή της Ε.Ε. σε 5G, βελτίωση και στον τομέα των υποδομών

Ιούν 26, 2025
Αγωνία τέλος για τους υποψηφίους-Τέλος Ιουλίου οι βάσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Featured

Αγωνία τέλος για τους υποψηφίους-Τέλος Ιουλίου οι βάσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ιούν 26, 2025
Καιρός: Συναγερμός Μαρουσάκη για το Σαββατοκύριακο – «Έρχονται επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα»
Ελλάδα

Καιρός: Συναγερμός Μαρουσάκη για το Σαββατοκύριακο – «Έρχονται επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα»

Ιούν 26, 2025
Next Post
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Πέρασε για θήραμα το φίλο του και τον σκότωσε

Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Πέρασε για θήραμα το φίλο του και τον σκότωσε

Ωρες αγωνίας για γυναίκα που έπεσε στο πηγάδι

Ωρες αγωνίας για γυναίκα που έπεσε στο πηγάδι

Νέες αποκαλύψεις για το ναυάγιο του Νόρμαν Ατλάντικ

Νέες αποκαλύψεις για το ναυάγιο του Νόρμαν Ατλάντικ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

http://anilioparkfestival.gr/tickets/http://anilioparkfestival.gr/tickets/
Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd