Θυσία… Η Άννα Γαλανού μας παρουσιάζει το πρώτο βιβλίο της τριλογίας-Απόψε θα βρίσκεται για πρώτη φορά στα Τρίκαλα

Δεν πάει καιρός που συνομιλήσαμε με την συγγραφέα Άννα Γαλανού. Μία συγγραφέα που έχει βάλει τη σφραγίδα της στα λογοτεχνικά πράγματα και που μας έχει χαρίσει μοναδικές στιγμές μέσα από τις σελίδες των βιβλίων της. Αυτή τη φορά θα μας ταξιδέψει πίσω στο χρόνο σε τόπους μαγικούς μέσα από το πρώτο βιβλίο της τριλογίας «Οι δρόμοι της καταιγίδας» με τίτλο «Θυσία». Ένα μυθιστόρημα σε ιστορικό φόντο με καταιγιστικά γεγονότα στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα. Χάνδακας, Κωνσταντινούπολη, Αδριανούπολη, Ρέθυμνο… Αρχοντοπούλες, ενετοί, επαναστάτες, γαλέρες, εξορίες, σκλαβοπάζαρα, πειρατές, φλογεροί έρωτες… περιλαμβάνονται στο νέο της βιβλίο. Η ίδια θα μας λύσει κάθε απορία από κοντά την ερχόμενη Πέμπτη 27 Απριλίου, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσίασης της «Θυσίας» από τις εκδόσεις Διόπτρα και το βιβλιοπωλείο Τσιοπελάκος στα Τρίκαλα. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί, στις 19:00 στο χώρο εκδηλώσεων του Κέντρου Έρευνας – Μουσείο Τσιτσάνη.  Εμείς πήραμε μία… γεύση μέσα από την κουβέντα που είχαμε με την Άννα Γαλανού και σας την παραθέτουμε.

Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη

-«Θυσία»… κ. Γαλανού μπορείτε να μου περιγράψετε εν συντομία την υπόθεση του νέου σας βιβλίου;

-Η ‘’Θυσία’’ είναι ένα μυθιστόρημα εποχής με ιστορικές αναφορές στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα. Ενετοκρατία και Οθωμανική Αυτοκρατορία. Οι αναγνώστες παρακολουθούν την πορεία της Ρούσσας, μιας αρχοντοπούλας του Χάνδακα, που εξορισμένη από το νησί, πέφτει σε χέρια πειρατών και οδηγείται σαν σκλάβα στο καραβανσαράι ενός Οθωμανού τιτλούχου. Ένας νέος κύκλος ορίζει πια την ζωή της γεμάτος από ιστορικά γεγονότα, οι συγκυρίες όμως αλλάζουν κι έτσι είκοσι χρόνια αργότερα επιστρέφει και πάλι στον Ενετοκρατούμενο Χάνδακα, όπου εκεί κάνει την υπέρτατη Θυσία.

-Είναι το πρώτο βιβλίο της τριλογίας «Οι δρόμοι της καταιγίδας»;

-Οι Δρόμοι της Καταιγίδας, είναι ο υπέρτιτλος της τριλογίας και η Θυσία, είναι το πρώτο βιβλίο. Τα δυο επόμενα που ακολουθούν, περνούν κι αυτά μέσα από άλλους, αλλά το ίδιο δύσβατους δρόμους όπως και στο πρώτο βιβλίο.

-Ένα μυθιστόρημα σε ιστορικό φόντο;

-Τα ιστορικά γεγονότα της εποχής είναι καταιγιστικά και άκρως ενδιαφέροντα. Λογοτεχνικά, ελάχιστοι συγγραφείς έχουν ασχοληθεί με την συγκεκριμένη εποχή. Η πλούσια βιβλιογραφία που παραθέτω στο τέλος (44 τεκμηριωμένα λήμματα), αποδεικνύει ότι η ‘’πλεύση’’ τούτου του εγχειρήματος εκ μέρους μου, δεν ήταν καθόλου ανώδυνη.

vivlio-thysia-Μετά από μία σύγχρονη ιστορία στο προηγούμενο βιβλίο σας, επιλέγετε αυτή τη φορά να μας ταξιδέψετε πίσω στο χρόνο;

-Αυτό έχει συμβεί κι άλλες φορές και σε άλλα, προηγούμενα βιβλία  μου. Το παρελθόν, ή οι αλλοτινοί καιροί, όπως γράφω στο οπισθόφυλλο της Θυσίας, μιλούν πάντα μέσα μου. Οι ρίζες του κάθε ανθρώπου έχουν μακρινές αναφορές στον χρόνο. Το παρελθόν, και μάλιστα το ιστορικό, ανέκαθεν για μένα αποτελούσε πηγή έμπνευσης.

-Χάνδακας-Κωνσταντινούπολη-Αδριανούπολη-Ρέθυμνο-Χάνδακας… 1550-1570. Γιατί επιλέξατε αυτή τη χρονική περίοδο κι αυτό το γεωγραφικό πλαίσιο;

-Εκείνη την περίοδο επικρατούσαν δυο ετερόκλητες αυτοκρατορίες κι αυτές όριζαν το ριζικό πολλών ανθρώπων. Ενετοκρατία και Οθωμανοί. Λόγω καταγωγής (Ηράκλειο Κρήτης), από παιδί είχα ακούσει, από προφορικές παραδόσεις, τα δεινά που οι Ενετοί επέφεραν στο νησί. Αυτά αποτελούσαν μια κλειστή και σκοτεινή ανεξερεύνητη τρύπα για μένα, που κάποια στιγμή αποφάσισα να την διευρύνω και λογοτεχνικά. Η συγκεκριμένη περίοδος έγινε για μένα ελκτικός πόλος.

-Αρχοντοπούλες, ενετοί, επαναστάτες, γαλέρες, εξορίες, σκλαβοπάζαρα,πειρατές, φλογεροί έρωτες… Τι δεν έχει αυτό το βιβλίο… Τι σας γοήτευσε περισσότερο στην αναζήτηση των πληροφοριών;

-Όλα όσα περιγράφει το βιβλίο, έχουν ιστορικό και πραγματικό υπόβαθρο. Στο ιστορικό κομμάτι του βιβλίου δεν υπάρχει ίχνος μυθοπλασίας και μάλιστα σε κάποια σημεία, προσπάθησα να εξωραΐσω τα πράγματα, τα οποία ήταν πιο σκληρά από τις δικές μου περιγραφές. Ήθελα μαζί με τον μύθο  να προσφέρω και γνώση στους αναγνώστες μου. Μελετώντας την ιστορία εκείνης της εποχής με περίμεναν πολλές και δυσάρεστες εκπλήξεις, που ούτε τις φανταζόμουν.

-Πόσο δύσκολο ήταν να δέσετε τη μυθοπλασία με τα ιστορικά στοιχεία και τη μοναδική ατμόσφαιρα της εποχής;

-Πραγματικά δυσκολεύτηκα πολύ. Το ιστορικό μυθιστόρημα δεν είναι παράθεση ιστορίας, ούτε μια απλή αφήγηση. Οφείλει να ενώσει τον μύθο με την ιστορία, ώστε να συμμετέχει ο αναγνώστης. Είναι γεγονός ότι προσπάθησα πολύ για να το καταφέρω αυτό.

-Σύντομα θα είσαστε κοντά μας;

-Είμαι πολύ χαρούμενη που έρχομαι για πρώτη φορά για παρουσίαση στα Τρίκαλα την Πέμπτη 27 Απριλίου. Ευχαριστώ πολύ το ‘’βιβλιοπωλείο Τσιοπελάκος’’ και προσωπικά τον ίδιο τον κ. Τσιοπελάκο για την πρόσκληση καθώς και τον κ. Στέλιο Καραγιώργο, για την παραχώρηση του υπέροχου χώρου στο Μουσείο Τσιτσάνη και φυσικά τις εκδόσεις Διόπτρα. Πραγματικά ο ερχομός μου στην πόλη σας μου δίνει πολύ χαρά.

anna galanou234H συγγραφέας

Η Άννα Γαλανού γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Πεζά Ηρακλείου Κρήτης. Σπούδασε Οικονομικά και ασχολήθηκε με τη διαφήμιση και τον σχεδιασμό εντύπων.
Πήρε πρώτο βραβείο για το διήγημα Με αντίπαλο τη ζωή, δεύτερο βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου θεατρικού συγγραφέα για το έργο Το τέλος μιας κωμωδίας, δεύτερο βραβείο για το ποίημα Άδειος κόσμος και δύο σημαντικές διακρίσεις για τη μελέτη της στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Γράφει μυθιστορήματα, διηγήματα, ποίηση, παραμύθια.
Από τις Εκδόσεις Ωκεανίδα εκδόθηκαν Οι τρεις φωτιές (2013), Το παράπονό μου μια κραυγή (2012), Αντιμέτωποι με το χθες (2011). Από τις Εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν: Όταν φεύγουν τα σύννεφα (2016), Σμαράγδι στη βροχή (2015), Τότε που τραγουδούσαν οι θεοί (2014) και τρία παραμύθια από την παιδική σειρά «Λόκο».
Επικοινωνία με τη συγγραφέα:
http://annagalanou.gr/
annagalanou@gmail.com
https://www.dioptra.gr/Suggrafeas/322/Anna-Galanou/
https://www.facebook.com/anna.galanou.9 https://www.facebook.com/GalanouAnna?ref=hl https://twitter.com/annagalanou1 http://annagalanou.blogspot.gr/ http://apopseiskaieikones.blogspot.gr/

Οπισθόφυλλο

Η Ρούσσα, μια όμορφη αρχοντοπούλα της Κρήτης, εκτοπίζεται από τους Ενετούς, όταν ο πατέρας της αρνείται να υποταχτεί στην εξουσία τους και επαναστατεί. Η γαλέρα που τη μεταφέρει στην εξορία πέφτει στα χέρια Οθωμανών κουρσάρων και μαζί με άλλες γυναίκες οδηγείται στο σκλαβοπάζαρο της Κωνσταντινούπολης. Αγοράζεται σαν δούλα σ’ ένα καραβανσαράι της Αδριανούπολης, όπου οι συνθήκες διαβίωσής της είναι δραματικές. Ένα βήμα πριν τον θάνατο τη σώζει ένας όμορφος Θρακιώτης, ο Σεκίρ, και ο έρωτας που γεννιέται ανάμεσά τους είναι φλογερός.

Όμως και πάλι, η καινούρια αρχή στη ζωή της είναι γεμάτη ερωτηματικά.

– Γιατί ακολουθεί την εκστρατεία του σουλτάνου Σουλεϊμάν;

– Ποιος είναι ο ρόλος του Αχμέτ πασά;

– Ποιος είναι ο Ιωάννης και πόσο επηρεάζει τη ζωή της;

– Ο άνθρωπος-αίνιγμα; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει;

Χάνδακας – Κωνσταντινούπολη – Αδριανούπολη– Ρέθυμνο – Χάνδακας

Τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου 1550-1570 δένονται άρρηκτα με τη μυθοπλασία και συνθέτουν μια μοναδική ατμόσφαιρα εποχής. Ευγενείς, σκλάβοι, αλήθειες, ψέματα, πασάδες, δούκες, έρωτες, πάθη, ίντριγκες, σωματέμποροι, αλογάρηδες, πειρατές ζωντανεύουν στη Θυσία, το πρώτο βιβλίο της τριλογίας Οι δρόμοι της καταιγίδας.

Δημοσιευμένο στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ